Els projectes d'infraestructures de l'Anoia van tenir el seu espai a la darrera Comissió de Territori i Sostenibilitat del Parlament, que va aprovar diferents resolucions per a impulsar la segona fase de la Ronda Sud, incloure els municipis de la Conca d'Òdena a la Taula Estratègica per l'Aeroport Igualada-Òdena, fixar un calendari per al soterrament de les vies a Igualada i Vilanova i promoure l'Eix Transversal Ferroviari.

La Comissió va aprovar per unanimitat una resolució que insta el Govern a presentar el calendari d'execució de la segona fase de la Ronda Sud en el termini de tres mesos, a instàncies del Partit dels Socialistes de Catalunya (PSC). En la mateixa comissió, el Partit Popular de Catalunya (PPC) va instar la Generalitat a impulsar la incorporació d'un representant dels Ajuntaments de Vilanova del Camí, La Pobla de Claramunt i de la Torre de Claramunt en la Taula Estratègica per l'Aeroport Igualada-Òdena. La proposta va incorporar una esmena del Partit Socialista on també es demana incloure el municipi de Santa Margarida de Montbui.

A instàncies del Partit Popular, la Comissió reclama al Govern que estableixi, en el termini de dos mesos, el calendari d'execució de la integració urbana de la línia de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya a Igualada i Vilanova del Camí (Anoia) que ha de comportar el soterrament de les vies i la supressió del pas a nivell. Aquest punt no va comptar amb el suport de CiU. El Parlament també va aprovar, amb el suport de tots els grups, una resolució proposada pel PSC per tal que el Govern "impulsi i desenvolupi el projecte de l'Eix Transversal Ferroviari, prioritzant la connexió d'aquest eix amb el Port de Barcelona (ramal Cervera-Igualada-Martorell-Port)".