Albert Burzón i Ester Comenge formen un equip d'èxit. A través del seu estudi de disseny gràfic Burzón*Comenge, han guanyat dos premis importantíssims: Museums and the Web i un LAUS d'Or a la categoria Visuals, pel seu projecte de restauració del pantocràtor de l'església de Sant Climent de Taüll, amb una tècnica original i atrevida. Ara volen créixer i mirar més enllà de Catalunya. Reben Regió 7 al seu estudi, situat just al costat de l'ajuntament d'Igualada.

La reconstrucció del pantocràtor l'heu fet a través del mapping. En què consisteix?

Albert Burzón: és un projecció audiovisual sobre qualsevol superfície estàtica, des de façanes, fins a cotxes o estructures. El que projectes s'adapta a la morfologia d'aquesta superfície.

Ester Comenge: el nostre era un projecte amb dos vessants: una més artística, la part audiovisual, i una altra més tècnica, el mapping.

Com us arriba el projecte de restauració del pantocràtor?

A.B: a través d'un concurs públic de la Generalitat, però vam haver de competir amb tres propostes més. Ens van explicar que havien descobert unes restes de les pintures originals del pantocràtor [les pintures originals es troben al MNAC], i volien fer una recreació per decorar l'absis de l'església. La còpia que Ramon Millet havia fet l'any 1959 estava malmesa.

E.C: van rumiar com poder aprofitar les restes originals, i la idea va ser el mapping. Vam estar un any preparant el projecte i, després que la nostra proposta fos la guanyadora, un any més per implementar-la.