El departament de Territori i Sostenibilitat ja té a punt l'estudi informatiu del traçat de la futura variant de Piera i Vallbona d'Anoia. Ara n'hi ha iniciat el procés d'informació pública. L'obra preveu treure el trànsit de l'interior dels nuclis urbans. La inversió prevista és de 56,4 milions d'euros.

La B-224 és una carretera de la xarxa bàsica de la Generalitat que discorre des de Martorell a Masquefa, Piera i Vallbona d'Anoia, on connecta amb la C-15 (eix Diagonal). En el seu tram final, travessa el nucli urbà de Piera i el de Vallbona d'Anoia, ja quan la carretera connecta amb la C-15. L'any 2010 es va fer la primera part de l'obra per connectar la B-224 amb la B-231 i evitar el pas pel nucli de Piera dels camions que s'adreçaven cap a l'abocador de Can Mata.

La variant que ara s'impulsa té una longitud d'11,7 quilòmetres, des de la intersecció de la B-224 amb la BV-2241 (carretera a Sant Sadurní d'Anoia), al terme de Piera, i finalitza a prop de l'enllaç existent de la C-15, a Vallbona d'Anoia. La carretera tindrà una amplada de 10 metres, amb dos carrils de circulació de 3,5 metres (un per cada sentit) i dos vorals d'1,5 metres cadascun. Al llarg del seu recorregut tindrà sis enllaços, cinc dels quals a diferent nivell, per connectar la nova variant amb els nuclis habitats i la vialitat de l'entorn.