L'alcalde de Barcelona, Xavier Trias, i el d'Igualada, Marc Castells, ambdós de CiU, han signat aquesta setmana un conveni per tal de fixar la col·laboració de la capital catalana en la promoció de la pell de qualitat. De fet, es tracta de poder utilitzar el nom Barcelona al costat de les accions que pugui emprendre a partir d'ara el sector de la pell. La visualització de Barcelona al món és molt potent en quests moments i diferents sectors industrials i comercials han volgut estar al costat del govern municipal de la plaça Sant Jaume per poder beneficiar-se de l'atractiu potencial de la marca.

L'objectiu del conveni és "regular el marc de col·laboració entre els dos consistoris en l'àmbit de la promoció del sector de la pell de qualitat", segons el comunicat de l'acte del govern barceloní.

La firma d'aquest conveni és fruit de la visita de l'alcalde Xavier Trias a la capital de l'Anoia, el desembre passat, per a la presentació de la marca Igualada Leather Cluster Barcelona. És justament aquest ús de la paraula Barcelona que acompanya a la formulació de Leather Cluster el que requeria tenir un acord per poder fer un ús de la marca de la capital catalana sense entrar en conflictes amb la seva corporació municipal.

Trias va destacar en la seva visita a Igualada que aquesta marca podia ajudar el sector de la pell i, sobretot, totes les persones i empreses que han fet de la pell de l'Anoia un producte de prestigi internacional. Era, justament, la petició que li arribava del sector i de l'Ajuntament de la capital de l'Anoia. "Associar el potencial econòmic i industrial d'Igualada a la marca Barcelona és un factor d'èxit per a les nostres ciutats, i que segurament produirà beneficis mutus", va afirmar l'alcalde. La pell és un dels sectors econòmics més potents de la ciutat.