Aldi va obrir ahir la seva segona superfície comercial a la ciutat d'Igualada, un espai situat al costat de l'estació del bus (al passeig Verdaguer), que respon a les noves línies de l'empresa d'origien alemany: una superfície amb una gran varietat de producte, una aposta clara per trobar una bona relació qualitat/preu i una millora de l'espai per al producte fresc, tant la fruita, com la pastisseria i forn, com la carn o el peix, que té espais i neveres visuals i de fàcil accés. L'entrada en funcionament va anar acompanyada d'una gran presència de públic fent les primeres compres, fruit de la fidelització que ja té la superfície anterior, segons reconeixien ahir els mateixos responsables.

L'arribada del segon Aldi ha vingut acompanyada a Igualada amb un inevitable debat sobre l'efecte que tenen les superfícies grans de venda respecte del comerç local. Alexandre Pagès, responsable d'expansió d'Aldi, assegurava en el moment de la inauguració que "el petit comerç d'Igualada no ha de patir, ens dirigim a mercats diferents". I assegurava que "no es vol tancar l'establiment que ha estava en servei fins ara, de cap manera". Aldi creu que "hi ha espai per a les dues superfícies".

Amb el nou espai d'Igualada i un de Castelldefels que es va posar en marxa ahir a la tarda, Aldi ja té més de 60 establiments a Catalunya. La superfície d'Igualada respon a "la nova imatge que nosaltres volíem tenir". Per oferir el servei, l'empresa ha contractat una quinzena de persones i "ho hem fet d'acord amb l'Ajuntament d'Igualada, perquè ens agrada que el personal dels nostres establiments sigui local".

La construcció del nou local comercial ha anat acompanya d'una urbanització de la zona.