Els ocupants d'un cotxe han d'anar amb el cinturó de seguretat cordat. També els viatgers d'un avió durant les maniobres d'enlairament i d'aterratge. En canvi, la normativa no obliga que el pilot i els passatgers d'un globus aerostàtic hagin d'anar lligats amb una corda a l'interior de la cistella com a mesura de seguretat.

De fet, segons el relat de l'accident ofert ahir per l'Ajuntament i l'organització, cap dels ocupants del globus sinistrat no anava lligat a cap element de seguretat, cosa a la qual no estaven obligats. Aquest fet hauria provocat que, amb l'impacte del globus contra la tanca, alguns dels viatgers caiguessin a terra i aleshores el globus s'hauria enlairat sobtadament per la pèrdua de pes a dins de la cistella.

Malgrat que no existeix l'obligació de subjectar els ocupants a l'interior de la cistella d'un globus, alguns pilots sí que ho fan. És el cas d'un pilot de globus aerostàtics de Vic, amb qui ahir va parlar aquest diari i que va preferir no identificar-se. "Els meus passatgers sempre van lligats, subjectats amb un arnès. I jo, com a pilot, també vaig lligat. De fet, el pilot és el primer que hauria d'anar lligat, perquè és l'últim que ha de saltar d'un globus, ja que és l'únic que el pot manejar", explicava ahir.