El Col·legi de Periodistes de Catalunya dóna un reconeixement a la Taula d'Entitats del Tercer Sector Social de Catalunya pel millor Pla de Comunicació, a l'agència Catpress per la millor Estratègia de Comunicació Interna per a la Fundació l'Hospital Sant Bernabé de Berga i a Belén Giménez, responsable de Comunicació del Banc dels Aliments, com la millor Portaveu. La setena edició dels Premis de Gabinets de Comunicació, celebrada enguany a Igualada, vol posar en valor la feina dels periodistes dins de la comunicació corporativa.

En els últims anys, cada vegada més empreses aposten per la comunicació corporativa i, segons l'última Enquesta sobre l'estat d'ànim del Periodisme del Col·legi, un 35,4% dels professionals treballa en aquest sector. Els gabinets de comunicació són cada vegada més presents i el Col·legi premia els millors projectes. “Quan explico que sóc periodista i treballo dins d'un gabinet, tothom reacciona amb un: 'buff, pobret!' Aquests premis lluiten contra això i reivindiquen la funció dels gabinets i, alhora, la de les entitats socials”, va dir Rai Barba, cap de la campanya guanyadors “Tu formes part de la solució” de la Taula d'Entitats del Tercer Sector.

Però els guardons també mostraven la importància de la comunicació interna dins de les empreses, entitats i institucions, és per això del reconeixement del pla de Catpress “Com combatre la síndrome 'Me n’assabento abans al forn que a la feina' per a la Fundació l’Hospital Sant Bernabé de Berga. “Hem aconseguit que els treballadors tornessin a sentir-se vinculats amb la Fundació i integrats dins de l'equip de treballadors. Aquesta és la funció de comunicar-nos”, va assegurar Mar Codina de Catpress.

Les corporacions necessiten comunicar bé

L'acte també va reunir els representants de Punto Blanco, Fira d'Igualada, Rec.0 i Bern2Run Holding, quatre empreses igualadines, per debatre sobre l'experiència pròpia sobre la importància de la comunicació en les corporacions respectives. “El periodista és l'engranatge que aconsegueix que tot funcioni dins d'una empresa, perquè fa que tant des de dins com cap a enforma ens entenguem”, va opinar Josep Ignasi Reixac, director general de Punto Blanco. El canvi constant de la feina del periodista i l'impacte visual de la comunicació també van ser temes presents a la discussió.