La primera fase del projecte per crear el camí fluvial del Llobregat al seu pas per Olesa de Montserrat ja està gairebé enllestida després d'una inversió d'uns 300.000 euros destinada sobretot a la consolidació del traçat del camí.

El projecte, impulsat i finançat per la Diputació, té el doble objectiu de millorar l'ecosistema de ribera i crear un itinerari natural per a l'ús públic d'aquest espai fluvial. En el cas d'Olesa, la intervenció abraça des del camí de la Puda fins a la roca de la Mona, al límit amb el terme d'Abrera, en un recorregut de gairebé deu quilòmetres. Aquest camí s'inclou dins d'un projecte molt més ambiciós per cobrir un traçat que vagi des del naixement (Castellar de n'Hug) fins a la desembocadura del Llobregat. Aquesta llarga via permetria fer excursions de diversos dies a peu, en bicicleta o a cavall. En aquesta ruta, Olesa té la importància de fer de nexe d'unió entre el Bages i el Baix Llobregat. Tant els membres de la Diputació com els de l'Ajuntament d'Olesa que aquesta setmana han visitat la zona destaquen el potencial turístic que tindrà aquest camí.

El diputat delegat de Turisme, Miquel Forns, comentava dimecres que el camí fluvial "suposarà cosir el territori en l'àmbit paisatgístic, però també turístic", i que està pensat per al "gust i gaudi" del ciutadà. L'alcalde de Manresa i diputat d'Espais Naturals i Medi Ambient, Valentí Junyent, destacava "l'exemple" d'Olesa per superar la "degradació" que hi havia a l'entorn del riu. Per la seva banda, l'alcaldessa d'Olesa, Pilar Puimedon, va comentar que aquest "és un projecte amb molt de futur" i que permetrà millorar les connexions amb Esparreguera.

Amb les obres que acabaran en els propers dies, quedarà enllestida la primera fase d'un projecte que es preveu acabar abans del final del mandat, segons les previsions de Forns i Puimedon. Més endavant encara hi ha dues noves fases que podrien suposar una inversió d'un milió d'euros (700.000 per a la segona i 300.000 per a la tercera). Els propers passos consistiran en la millora de les infraestructures que es troben al camí. En aquest sentit, ja s'ha fet el pas per sota la C-55 a l'altura de la Puda, que ha permès eliminar un punt negre d'aquesta carretera. Però una de les actuacions més esperades és la recuperació de la palanca de Can Sedó, que unia la colònia del mateix nom amb l'altre llera del riu. Més endavant es procediria a eliminar la vegetació invasora i recuperar espècies autòctones.