FirAnoia es referma com l'aparador per a empreses més destacat

A més, l'èxit de públic s'ha concretat en el TastAnoia, que va doblar el nombre de tiquets venuts respecte de l'edició anterior

31.05.2016 | 07:34
Diversos visitants de la fira passejant pels estands comercials del certamen, ahir a Igualada

FirAnoia s'ha reafirmat com l'aparador per a empreses més destacat de la comarca. A més, l'èxit de públic s'ha concretat en el TastAnoia, que va doblar el nombre de tiquets venuts respecte de l'edició anterior. L'objectiu número u que tenien els organitzadors de FirAnoia era aconseguir omplir la ciutat per portar possibles clients als expositors de les empreses. Després d'un cap de setmana llarg, la 63a edició de la fira multisectorial de l'Anoia va complir les expectatives.

Celebrada des de fa algunes edicions a la primavera i a l'aire lliure, aquest any rodejada d'altres esdeveniments -la setmana anterior hi havia hagut la Nit de Shopping i aquesta obren les botigues del Rec-, les empreses es mostren satisfetes: "les que buscaven contactes n'han aconseguit, i les que volien venda directa, també", assegura el president de Fira d'Igualada, Joan Domènech, l'entitat organitzadora.

El centre de la ciutat ha bullit durant els tres dies. Una de les claus, segons Domènech, ha estat l'èxit de les activitats paral·leles que han servit de ganxo per fer sortir al carrer els igualadins i atreure públic de fora. L'èxit l'expliquen amb xifres: la fira del TastAnoia, una mostra de productors locals que han ofert tapes variades als visitants, enguany ha doblat el nombre de tiquets venuts respecte de l'any passat: ahir al vespre ja se n'havien entregat prop de 21.000. Alhora, les activitats que s'estrenaven aquest any, com el concurs de futbolí o el minigolf, també han tingut una gran acceptació del públic. "El fet de sumar associacions per organitzar una part dels actes i fer participar el públic ajuda a entendre el perquè de les dades positives", diu Sònia Farra, encarregada del TastAnoia.

Es reforça el canvi de data
D'altra banda, es reafirmen en l'aposta de fer l'activitat durant la primavera, un canvi ben recent. Les dades sobre el consum general els donen suport en aquest aspecte, ja que al final del maig, a les portes de l'estiu, amb la paga doble i el temps lliure a tocar, la predisposició al consum és més elevada. "És el moment en què decideixes canviar-te el sofà, pintar el pis o anar-te'n de vacances amb una agència. Les vacances d'estiu obren un horitzó de possibilitats que la fira aprofita", exposa per la seva banda Martí Marsal, gerent de l'entitat.

Per tot plegat, segons Domènech, aquesta resposta demostra el potencial de la comarca: "FirAnoia és un motor per a les empreses vinculades a la ciutat i un motor per a la ciutat mateixa".

I aquí s'hi inclou un altre dels objectius de la fira: donar moviment econòmic a la ciutat per fer que es conegui fora del seu àmbit. Per això, una de les apostes ha estat repartir les activitats per diversos espais del centre per tal que el visitant i l'igualadí mateix descobrís o recordés els racons oblidats d'Igualada.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema