Més de vuitanta marques s'han instal·lat per catorzè cop consecutiu a les antigues adoberies i fàbriques tèxtils en desús del barri del Rec d'Igualada. S'hi estaran fins dissabte en un nova edició del Rec.0, un festival que combina la moda amb activitats culturals i que, per uns dies, omple de vida el barri adober. Precisament, fa poques setmanes l'Ajuntament d'Igualada ha engegat un procés participatiu per definir com ha de ser el futur del barri més emblemàtic de la capital de l'Anoia i els organitzadors del festival hi tenen molt a dir. Un d'ells, Jordi Ribaudí, ha explicat que el seu objectiu és "crear opinió" i "mostrar als visitants allò que podria ser un model per aquest barri: una ciutat a l'estil mediterrani, amb llocs per comprar, per treballar i per descansar". De fet, Ribaudí considera que el Rec.0 és una "petita ficció de com ens imaginem que podria ser el barri".

Des de marques populars a dissenyadors emergents. El Rec.0 és un entorn creatiu que uneix en un mateix lloc marques nacionals i internacionals de roba de dona, home, nen i complements, repartides aquest any en quatre grans zones, a banda d'oferta gastronòmica i cultural. Els espais Rec Pop Up Day Estrella Damm i Urban Pop Up presentaran una d'aquestes marques cada dia. El responsable de RecStores, Jordi Ribaudí, ha subratllat l'aposta per les pop ups com a "cop de mà a marques que, de vegades, no tenen l´estoc o la força suficient".

Les firmes que participen al Rec.0 Experimental Stores suposen una part important de l'esdeveniment. "Sense elles no hi ha Rec", ha comentat Ribaudí, a qui li agrada pensar que "la gent descobreix marques que abans no coneixia". Per aquest motiu, des de RecStores aposten pels dissenyadors emergents. "Fem tot el possible amb ells" i això suposa que els dissenyadors que han de fer el primer pas "saben que si els queda alguna cosa a l´estoc sempre els queda el Rec, cosa que dóna força", ha explicat Ribaudí.

A banda del comerç tèxtil, els responsables del festival han organitzat com cada any activitats culturals. En són exemples la conferència Rec Meeting i els concerts, ja que el festival fa una gran aposta per la música en viu. L´escenari Menú Stereo de Movistar+, on es faran dos concerts diaris, també s´incorpora al festival. Amb aquest, el barri del Rec comptarà amb tres escenaris, dos dedicats a concerts i un altre a actuacions de Djs. Hi passaran grups com Edna Sey, 12 to 12 Quartet, Morena Tradipatxanga, Belushi, Joana Serrat o Extraperlo, entre d´altres.

Des de fa tres edicions, a més, la gastronomia completa el circuit del festival de moda. Les furgonetes de menjar, els anomenats ´food trucks´, consoliden el Rec Street Food amb 40 participants. Així doncs, moda, cultura i gastronomia es donen la mà al festival igualadí amb 80 marques de moda tèxtil, 40 ´food trucks´ i diversos concerts de música en viu i actuacions de DJs.

D´altra banda, la catorzena edició de l'esdeveniment, el Rec.013, també arriba amb una campanya que "simbolitza la valentia de fer les coses", ha assegurat Ribaudí. Aquest any, el número 13 serà el protagonista principal. "Intentarem fer-lo visual perquè és un número que transmet sensacions a tothom", ha afegit el director d´art de RecStores, Ramon Enrich, que pensa que aquesta aposta els fa ser més "transgressors". "Cap campanya, cap estudi ni cap agencia l´utilitzaria a l´hora de transmetre un valor", ha argumentat. Així mateix, el Rec.0 presentarà la samarreta Rec de Miriam Ponsa, dissenyadora de NU#2, una de les ´pop up store´ present a totes les edicions del festival.

El Rec.0 Experimental Stores va néixer el 2009 de la mà d'un grup de professionals que va voler donar a conèixer el barri del Rec d'Igualada mitjançant la creativitat del món de la moda. El Rec.0, que es fa dos cops a l´any, configura un circuit diferent per a cada edició, ja que s´obren nous espais i s´incorporen noves marques.