L'Adoberia Bella d'Igualada acull des d'ahir una trobada de deu ciutats mitjanes de diferents països d'Europa que volen innovar en la seva oferta comercial, en el marc del projecte europeu Retail Link. La trobada té una durada de dos dies, i hi participen una quarantena de representants de les deu ciutats que integren la xarxa Retail Link. Es tracta de Basingstoke (Regne Unit), Fermo (Itàlia), Hengelo (Holanda), Hoogeveen (Holanda), Bistrita (Romania), Sibenik (Croàcia), Liberec (República Txeca), Pécs (Hongria) i Romans (França).

El projecte Retail Link és liderat per l'Ajuntament d'Igualada, i s'emmarca en el programa URBACT III de la Unió Europea. Els propers dos anys es faran diferents trobades, perquè les ciutats aprenguin les unes de les altres, i puguin crear Plans d'Acció Local per dinamitzar el seu comerç.

Durant aquests dies es faran sessions de treballs amb experts sobre la importància de tenir una estratègia comercial de ciutat i com involucrar els diferents actors a l'hora de definir un pla d'acció. També es parlarà de les noves tendències de consum i s'exposaran eines per identificar el perfil dels consumidors actuals i potencials de cada ciutat.

el cir-cuit Slow-Shopping.

La regidora de Dinamització Econòmica d'Igualada, Àngels Chacón, ha destacat que, per sobre de tot, el projecte té la voluntat de ser útil: "a les trobades, les ciutats aprenen una metodologia, però cadascuna haurà d'elaborar una estratègia adaptada a les seves necessitats". Pel que fa a l'impacte del projecte a Igualada, "hem cregut que aquest programa europeu ens pot donar unes eines que ens amplien molt el camp de mira a l'hora de prendre decisions que afecten a escala urbanística i estratègica la ciutat". En aquest sentit, "és el millor dels entorns per treballar plegats, amb els actors locals per definir una estratègia comú".

Un dels experts convidats, el professor d'ESADE Luis Martínez Ribes, ha defensat que "el comerç és el reflex de la manera de viure d'una comunitat" i, per tant, el comerç adequat a una ciutat és "aquell que dóna més qualitat de vida a la gent a la qual serveix". Per aconseguir aquest objectiu, cal saber "quin tipus de persones hi ha a la zona, què els preocupa... i a partir d'aquí buscar com servir-les millor per millorar la seva vida".