L'Aeròdrom d'Igualada-Òdena acull aquest cap de setmana la 24ena edició de l'Aerosport, l'únic certamen d'aeronàutica esportiva, corporativa i de serveis de l'Estat. Un any més, la fira va reunir els amants i professionals de l'aeronàutica, així com moltes famílies.

A la inauguració del festival, el president de Fira d'Igualada, Joan Domènech, va destacar que l'Aerosport "permet conèixer de ben a prop el món de l'aeronàutica", i va compartir la voluntat de fer una gran celebració l'any vinent, coincidint amb el 25è aniversari. L'alcalde d'Igualada, Marc Castells, va incidir en el fet que "Igualada no té mar però té cel", i va subratllar la voluntat d'explotar aquest potencial.

A cada edició de l'Aerosport es posa sobre la taula el futur de les instal·lacions de l'Aeròdrom d'Igualada-Òdena. L'alcalde d'Òdena i president del Consorci que gestiona la infraestructura, Francisco Guisado, va exposar la necessitat d'adaptar l'aeròdrom a la nova normativa estatal, aprovada el novembre del 2015.

Aquesta legislació, que recull una directiva europea, exigeix que totes les instal·lacions aeroportuàries tinguin un control i un registre dels moviments que hi ha. Actualment, l'aeròdrom funciona sense torre de control, les aeronaus es coordinen a través de ràdio i no queda cap registre de qui aterra i qui s'enlaira. "Volem endreçar l'aeròdrom i volem la participació de la Generalitat en aquest intent, el Govern del país ha de ser el pal de paller i ens ha d'ajudar perquè això funcioni", va recalcar Guisado durant la inauguració.

Al seu torn, el director general de transport i mobilitat, Pere Padrosa, va afirmar que el Govern català donarà suport a l'aeròdrom per consolidar-se en la nova normativa. "No hem de fer volar coloms, hi ha el que hi ha, el que hi ha és bo, i això ho hem de consolidar i millorar perquè suposi un desenvolupament econòmic per a l'entorn", va apuntar.

Padrosa també es va referir al Pla d'Aeroports que està desenvolupant el Govern català, "que no és un pla de desenvolupament de nous aeroports, perquè ja sabem el que això dóna de si, però l'aeronàutica té un recorregut, i, si volem que vingui un turisme d'una certa qualitat, necessitem aquests espais". Respecte a l'antic projecte de convertir l'aeròdrom en un aeroport corporatiu, el director general també va deixar clar que "ningú ha de tenir por: en aquest entorn, un Boeing 747 no hi ha de venir perquè no hi fa res, no ens posem en aquest estat".

Durant la jornada d'ahir, l'Aerosport va omplir l'aeròdrom amb centenars de professionals, aficionats i famílies. Amb la vista posada al cel, el públic va gaudir de l'espectacle d'avionetes, velers, ultralleugers, paramotors, autogirs i les demostracions de vols de drons, amb més presència en aquesta edició. Des de terra es podien observar les naus, parlar amb els pilots o provar un simulador de vol. Per als més atrevits, alguns expositors oferien l'opció de dur a terme un vol.

Les activitats de l'Aerosport continuen avui amb l'exposició de diverses empreses del sector (amb tot tipus de material aeronàutic de les principals marques del mercat i amb les últimes novetats), concentracions i exhibicions d'avionetes, helicòpters, paramotors, vols a vela, ultralleugers i autogirs, simulacions de vol, exposició d'avions antics, l'onzena edició de la trikerada, una exposició fotogràfica a càrrec de Spotters Barcelona-El Prat i vols simulats per part d'IVAO Espanya. A més a més, el recinte disposa de servei de bar i també d'una zona d'acampada per als pilots.