Carles Puigdemont visita la remodelada Buff

L'empresa igualadina estrena les noves instal·lacions, de més de 12.000 metres quadrats

01.07.2016 | 16:46
Carles Puigdemont visita la remodelada Buff

Original Buff, l'empresa dels tubulars del coll tan usats per anar amb moto o fer activitats de muntanya, ha remodelat completament les seves instal·lacions a Igualada per tal de poder encabir en un sol espai de treball tota la producció i els 190 treballadors que en aquests moments formen part de la plantilla. Ahir a la tarda, el President de la Generalitat, Carles Puigdemont, va visitar les instal·lacions i va poder veure la producció. Actualment, Buff treballa en una gran nau, que en realitat són dues, de 12.500 m2.

Per a aquesta ampliació, Original Buff ha fet una inversió de 5 milions d'euros. Ara, a part dels tubulars del coll, també fa barrets i mocadors i altres complements com bandanes, neckwarners, balaclaves i cintes.

Puigdemont va fer un llarg recorregut per les instal.lacions de la nova planta, que té algunes parts acabades d'estrenar i encara amb olor de nou. El President es va interessar per la gestió de l'empresa, volia sentir fins a quin punt Buff és igualadina: a part dels 190 llocs de treball directe, va voler saber si tot el que es produïa era igualadí. No ho és absolutament tot, però sí en la gran majoria, com li van explicar els responsables de l'empresa. Buff produeix majoritàriament a les seves instal.lacions. Per als gèneres de punt tenen un taller d'Igualada que treballa per a ells.

El President Carles Puigdemont, que no va fer declaracions, es va interessar pel procés d'estampació i va trobar moltes similituds amb la impressió del paper. Va poder recordar el seu pas per la premsa i la història dels vells fotolits, que ara ja és un sistema superat tecnològicament.

La nova Buff, empresa que ha basat fins ara la seva penetració en la botiga d'esports multimarca, està a punt d'obrir botiga a Igualada. A les mateixes instal.lacions, a la planta baixa, ja hi ha preparada la zona comercial, amb una àmplia mostra de tota la producció. Dissabte es fa una primera jornada de portes obertes per a treballadors i familiars i la setmana que ve, el dia 5, s'obre al públic.

Joan Rojas va explicar a Puigdemont alguns dels secrets del seu èxit, com ara l'aposta decidida per la incorporació de tecnologies noves, i en aquest sentit va destacar el bonding (unions amb costures extraplanes i soldades completament mitjançant calor), que elimina les possibilitats de fregaments, i la laser cut, que permet fer talls i perforacions del teixit molt precisos per a una millor transpiració.

La història de Buff es remunta a, pràcticament, una casualitat. L'empresari Joan Rojas, un apassionat del motor, va dissenyar, el 1991, un accessori per protegir-se del vent a la moto: un tubular de microfibra i sense costures. Primer va ser un tema familiar, però la demanda el va animar a fer una producció cada dia més important i en només tres anys ja exportava Buff a Alemanya, Suïssa i França. Avui ja s'exporta a més de 70 països d'Europa, Àsia i Amèrica. I té dues filials, una als Estats Units (20 treballadors) i una altra a Alemanya (10 treballadors), sense producció pròpia.

A part de l'expansió en exportació, Buff també ha anat creixent en implantació i en espais propis de marca. Es troben en botigues multimarca, però també en corners especialitzats de grans establiments com ara El Corte Inglés, o en espais propis a la terminal I de l'aeroport del Prat, o a la mateixa botiga que l'empresa té a la seu central d'Igualada, amb producte nou i producte outlet.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema