L'èxit de comercialització i les bones perspectives de futur de l'Ateca, el nou model llançat per Seat, ha portat els representants dels treballadors a plantejar la possibilitat que la fàbrica de Martorell (Baix Llobregat) pugui assumir la seva producció en un futur si manté la bona ratxa.

L'Ateca, que Seat ha posat a la venda aquest juny amb l'ambició de convertir-se en el nou pilar que sustenti la marca, es fabrica en una planta a la República Txeca de Skoda, marca que forma part, com l'espanyola, del grup Volkswagen, encara que el disseny i el desenvolupament s'ha dut a terme a Martorell.

El president del comitè d'empresa de la companyia, Matías Carnero, ha assegurat que es planteja demanar al consorci alemany que tingui en compte Martorell per assumir la producció de l'Ateca en una eventual segona edició del model.

"Amb l'Ateca morirem d'èxit", ha augurat Carnero, que creu que si el nombre de peticions del model supera en un futur la capacitat de fabricació de la planta de la República Txeca seria lògic pensar que una segona edició del model pogués portar-se i acoblar-se a Barcelona.

En aquesta línia, ha afirmat que "arribarà un moment en què haurem de demanar que l'Ateca es fabriqui a Martorell". L'Ateca, el primer SUV -sigles en anglès per descriure els tot terrenys urbans- de Seat, ve a cobrir el segment de més creixement del mercat, però tindrà un impacte limitat a Espanya, ja que es fabricarà a 1.500 quilòmetres de distància, pel que els llocs de treball que generi es crearan al país centreeuropeu.

Aquest SUV serà, juntament amb l'Ibiza i el León, els nous pilars de creixement de la marca espanyola, segons insisteix sempre l'actual president de Seat, Luca de Meo, que espera que aquests productes portin la rendibilitat a la companyia.

La filial del grup Volkswagen confia en vendre unes 75.000 unitats a l'any de l'Ateca, que ha sortit al mercat amb un preu que el president considera molt competitiu.

Aquest volum de vendes permetria a Seat entrar en les primeres posicions de l'anomenada "shopping list", cosa que la companyia considera un escenari desitjable per arribar al repte proposat de buscar els beneficis.

Europa és el mercat en el qual Seat confia a ampliar les seves vendes, sobretot a països on ja té bons resultats, com són Alemanya i Espanya, encara que mira cap a Itàlia i França.