Una vintena de professionals i interessats pel món del disseny d'Igualada coincideixen que hi ha molts professionals a la ciutat i que s'estan creant molts estudis, però consideren que són capaços de treballar bé i de ser una oportunitat per a la ciutat i per als igualadins. Se senten ambiciosos i satisfets de la feina i el nivell que hi ha en general. Són algunes de les conclusions del dinar de divendres a Igualada que va servir per posar punt final a la temporada 2015-2016 de disseny=igualada.

L'associació, que agrupa 35 estudis, té com a objectiu global "potenciar i promoure el disseny i la innovació a la ciutat d'Igualada", i és "una aposta decidida pel disseny com a element de posicionament diferencial en l'àmbit econòmic i en la reactivació del teixit productiu i de serveis a Igualada i la seva zona d'influència". Així mateix, aquestes paraules es compartien entre els comensals de diversos sectors: professionals consolidats, els que tot just comencen i també estudiants.

Durant el dinar al restaurant Somiatruites, la conversa va ser dispersa, però ja a la sobretaula es va entrar en el debat més profund, que pretenia resoldre dos plantejaments principals: l'actual disseny a Igualada i l'estat de disseny=igualada.

Un dels punts més coincidents en el debat va ser el primer, el de l'estat del concepte i la professió. "No se sap què és el disseny", va comentar l'arquitecte Xavier Vives en consonància amb la resta de presents, i va afegir que "se n'ha de parlar més cap al públic general", és a dir, fer més pedagogia. Ja sigui a partir d'actes, xerrades o exposicions, una de les voluntats del sector és fer més visible no només el concepte, sinó també la figura del dissenyador.

Una de les preocupacions que també van sorgir va ser l'abundància d'estudis que hi ha actualment a la ciutat i la gran quantitat de professionals que es formen any rere any en escoles de disseny, com la Gaspar Camps d'Igualada. Davant d'aquest repte, encara es remarca més la importància de donar a conèixer el disseny com a valor afegit amb grans possibilitats.

Pel que fa a disseny=igualada, el dissenyador i membre Lluís Soriano va remarcar que l'associació vol seguir sent una bona plataforma de suport per al sector, però sobretot per a aquells que comencen. A més a més, els propers passos passen per una associació diferent, que tingui l'ambició com a eix central de treball.

Així mateix, David Reina, de l'àmbit del màrqueting, va comentar que l'agrupació és "una família, però que la institució ha de passar per sobre d'això i consolidar-se, ja que nosaltres no hi serem d'aquí a uns anys i això ha de transcendir". És a dir, ha d'esdevenir un referent a la ciutat i més enllà, no només ara, sinó a llarg termini, com a espai tant per a dissenyadors com per al públic en general.

Aquesta nova identitat també anirà lligada amb els actes que estan previstos per a la propera temporada. En aquest cas, la segona edició d'IDEA, la trobada entre dissenyadors industrials i empresaris, industrials i inversors, tindrà un caire totalment diferent i se celebrarà els dies 6 i 7 d'octubre. Hi seguiran presents els workshops, però, en comptes d'exposició, tindran lloc petites xerrades de dissenyadors i estudis internacionals de prestigi. D'altra banda, s'està estudiant fer un mercat de disseny de cara a les festes de Nadal com a incentiu per apropar la ciutat i el sector.

Disseny=igualada va néixer l'any 2010 a partir de la inquietud d'un grup de dissenyadors de la ciutat per promoure el disseny. Actualment, l'associació té més d'una trentena de socis entre professionals i empreses vinculades al sector del disseny. Així mateix, pretén seguir avançant en aquestes noves línies, fer visible el disseny a la ciutat i ser transcendents com a associació referent del sector.