L'organització de la fira de producció tèxtil BSTIM, una de les mostres que han arrelat amb èxit els darrers anys en el calendari de fires d'Igualada, celebrarà la seva tercera edició al recinte modernista de l'Escorxador de la ciutat, els propers dies 22 i 23 de febrer. Els organitzadors han explicat que la tria dels dies s'explica perquè són "unes dates idònies per al sector de la moda, ja que és el període que les marques aprofiten per efectuar les comandes per a la següent temporada".

En una compareixença conjunta, Fira d'Igualada, l'agrupació tèxtil FAGEPI i l'Ajuntament d'Igualada van explicar ahir que l'edició del 2017 anirà orientada a promocionar la moda quilòmetre zero, és a dir, aquella moda que es dissenya i fabrica en proximitat i que, per tant, és molt més respectuosa amb criteris socials i mediambientals que no pas aquella que es produeix en altres indrets del món. Aquest és, per altra banda, el sector que Igualada vol potenciar: les fàbriques i tallers de la ciutat que es poden dedicar a treballar per a tercers, per a grans marques que facin aquestes apostes de qualitat i proximitat en la seva producció, més que no pas el preu. Per tal de fer pedagogia de la moda quilòmetre zero i els seus avantatges, en el marc de la fira s'organitzaran diverses xerrades i seminaris.

Una altra de les novetats d'enguany és l'increment de la partida pressupostària destinada a les accions internacionals. Si bé en la segona edició ja hi havien assistit compradors de diversos països, com els Estats Units o Rússia, per al 2017 l'organització convidarà distribuïdors amb alta capacitat de compra i es programaran diverses reunions comercials amb els expositors per tal que els contactes siguin de qualitat i s'augmenti així la quantitat de comandes.

En cada una de les dues edicions anteriors, la fira de producció tèxtil BSTIM ha aconseguit aplegar a Igualada més de seixanta productors tèxtils i 1.400 visitants. Els compradors de marques de moda importants com Grup Inditex, Desigual, El Corte Inglés, Lacoste, Cortefiel o Loewe han estat presents en les edicions anteriors de BSTIM.

Els contactes comercials entre expositors i compradors van donar fruit des de la primera edició, el febrer del 2015, i ara els organitzadors han dut a terme un mostreig entre les empreses expositores per poder fer un balanç de la facturació generada a les empreses del territori en aquestes dues edicions de BSTIM. Segons les dades recopilades per Fira d'Igualada, el valor de les comandes tancades al BSTIM supera els 4 milions d'euros, una xifra que depassa de llarg les expectatives inicials. Una de les claus de l'èxit de BSTIM és el fet que sigui l'única fira de producció tèxtil de tot l'Estat, fet que li ha permès situar-se de seguida com a fira europea de referència.