Segons dades de l'Informe sobre "Activitat turística de la Destinació Barcelona 2015", elaborat per Turisme de la Diputació de Barcelona, els indicadors d'oferta de l'activitat turística a l'Anoia es mantenen estables en les places d'allotjament d'hotels i de càmpings però augmenten considerablement les de turisme rural en un 11,3 %. El creixement de l'oferta és percentualment similar a les comarques de Barcelona (menys el Barcelonès) però el turisme rural presenta un increment molt més elevat en el cas de la comarca de l'Anoia, dades que confirmen la professionalització de la destinació en l'àmbit rural.

Pel que fa a les noves tipologies d'oferta, aquestes presenten un increment notable tenint en compte l'actual estructura d'allotjament de la comarca. Així, els apartaments turístics aporten 44 places (gairebé la meitat de l'oferta de càmpings) i els habitatges d'ús turístic, 185 places (el 41% de l'oferta d'establiments rurals). D'aquesta manera, l'estructura de l'oferta a l'Anoia queda: 45,8% hotels, 13% Habitatges d'ús turístic, 31,8 % turisme rural, 6,3% campings i 3,1% apartaments turístics .

Sobre el comportament de la demanda d'aquest any 2015 no es disposa de dades a nivell comarcal però sí de marca turística, Paisatges Barcelona (Osona, Bages, Moianès i Anoia) on s'han registrat un total de 220.600 turistes i 365.800 pernoctacions a hotels; 35.600 turistes i 95.200 a càmpings amb una ocupació del 37,9%; i 42.300 turistes i 116.100 pernoctacions als establiments de turisme rural, amb un 18,9% d'ocupació. Aquestes xifres suposen increments tant en nombre de turistes com de pernoctacions a les tres tipologies d'allotjament analitzades, amb exempció dels càmpings que perden 0,1 % en el nombre de nits. Així, els hotels creixen un 10% en turistes i un 6,7% en pernoctacions; els càmpings augmenten un 6 % el nombre de turistes però decreixen un -0,1% en pernoctacions; i els establiments de turisme rural incrementen en un 14,3% els turistes i en un 3,9 % les nits.

Perfil del turista

El turista de l'Anoia és una persona d'entre 35 i 44 anys (39%) que procedeix principalment del territori català (59%) i d'aquests, un 12,3% són de la regió metropolitana. Madrid és la província d'Espanya que emet més turistes a l'Anoia amb un 5,4%, la segueixen la Comunitat Valenciana amb un 4,2% i Alacant amb un 1,5%. Els turistes que provenen d'altres països, tant d'Europa com de la resta del món, representen un 20,1% del total de turistes de la comarca. D'Europa destaquen els turistes provinents de França, Bèlgica, Itàlia i els Països Baixos.

Pel que fa a la despesa, l'Anoia registra xifres més baixes que la mitjana de l'entorn de Barcelona. El total per persona és de 64,2 €, mentre que per persona i nit baixa fins als 22,4€. En relació amb el comportament del turista, el 47,4% visita la destinació acompanyat de la família, ja sigui només amb la parella (27,9 %) o també amb els fills (19,5%). En el transport destaca el fet que vuit de cada deu es desplacen fins a l'Anoia amb cotxe o moto propi.

La principal motivació per visitar la comarca són les vacances i/o l'oci (53,4%) tot i que la visita a amics i/o familiars també té bastant pes (23,1 %) i el professional representa gairebé el 20% del total.

L'allotjament més utilitzat a la destinació és l'hotel amb el 50,4% però el turisme rural també és important (31,4%); el segueix el càmping (13,5%) i les cases de particulars o d'amics (4,8%). Cal destacar que l'Anoia registra el percentatge d'allotjats als es­ tabliments de turisme rural més alt de les comarques de Barcelona .

El nombre de nits que els turistes s'estan a l'Anoia se centra principalment entre 1i 3 nits (75,5%) i l'estada mitjana se situa en 3,5 nits, 1,7 pp menys que la mitjana de la demarcació de Barcelona (menys el Barcelonès) .

Les fonts d'informació més utilitzades per a la cerca de la destinació són principalment Internet, xarxes socials i blogs (46,3%) tot i que la recomanació de familiars, amics i coneguts també representa un percentatge important (32,6%).