L'associació disseny=igualada fa una proposta perquè els homes es deixin bigoti en una acció simbòlica de lluita contra els càncer de pròstata i de testicles. De fet, la proposta s'emmarca dins del moviment Movember.

Fonts de disseny=igualada han explicat que «se suma a l'esdeveniment internacional Movember organitzant un sopar el dia 30 de novembre per recaptar fons per a la investigació dels tipus de càncers que afecten els homes». En una comunicació, l'entitat igualada explica que, «actualment, el fet que un home es deixi bigoti pot ser un gest inusual i pot ser motiu de comentaris en el seu cercle d'amistats i familiars. Precisament aquesta seria l'excusa que donarà peu a iniciar una conversa sobre la salut i consciència de la prevenció de les malalties que afecten el gènere masculí. Aquest és l'objectiu de l'esdeveniment Movember».

Es tracta d'un moviment internacional al qual disseny=igualada s'ha volgut afegir, i anima els homes que es deixin bigoti el mes de novembre. També organitza un sopar el dia 30 de novembre a les 9 del vespre, al restaurant Somiatruites d'Igualada. L'objectiu del sopar és recaptar fons per a la lluita contra les malalties masculines.

Per poder assistir al sopar cal inscriure-s'hi prèviament, enviant un correu electrònic a info@dissenyigualada o a La Barberia d'Igualada, carrer Sant Simplici, 8. La iniciativa té el suport de La Barberia d'Igualada, el diari digital Surt de Casa Centre, el restaurant Somiatruites, el bar El Niu i l'agència de comunicació Instint.

El Movember va ser celebrat per primera vegada a Austràlia l'any 2003, quan un grup de joves de Melbourne van tenir la idea de deixar-se créixer el bigoti per donar suport a un amic afectat de càncer de pròstata.

Des de l'any 2004, la Fundació Movember va començar a recaptar fons per destinar-los a la lluita contra el càncer de pròstata. A partir del 2007, l'esdeveniment també va començar a organirtzar-se a Canadà, Espanya, Estats Units i Regne Unit. A cadascun d'aquests països, es recapten diners destinats a una o més associacions per investigar sobre temes de salut dels homes. Hi ha diversos països participants; l'any 2010 es va aconseguir 447.000 participants i es van recaptar més de 52 milions d'euros, destinats íntegrament a fundacions.