«La fira ha funcionat, el públic s´ha passejat, ha comprat i ha participat a les activitats que hem organitzat. Som conscients, però, que la forma de viure les fires ha canviat en els últims temps i hem d´anar adaptant-nos al públic», assegura el president de Fira d´Igualada, Joan Domènech, com a valoració de la 64ena edició de FirAnoia d´Igualada, la fira multisectorial de l´Anoia que pretén oferir un espai de promoció per a les empreses locals.

Així, durant aquest cap de setmana, l´esdeveniment ha tornat a omplir el centre de la ciutat amb més de dues-centes parades i desenes d´activitats paral·leles. I per mantenir un esdeveniment al llarg de 64 edicions només s´aconsegueix a base d´adaptacions i canvis constants als nous temps i tendències.

Per això, en aquest sentit, l´organització és conscient que ha de buscar noves formes de tirar endavant la fira per tal que continuï sent atractiu per al públic i útil per als negocis en el nou món on Internet i les noves tecnologies canvien l´actitud dels visitants.

«En els últims tres anys, hi ha hagut un canvi d´actitud en la forma de viure les fires, siguin del que siguin i es facin on es facin. Des de Fira d´Igualada estem analitzant les necessitats del públic per adaptar-nos a ell. I si ho fem, l´esdeveniment encara té recorregut per anys», declara Domènech.

Un dels sectors que nota més la irrupció d´Internet són els concessionaris, els quals han ocupat -igual que en els últims cinc anys- la plaça de Cal Font. «Abans la gent esperava que arribés la fira per venir a veure els cotxes, preguntar sobre els diferents models, trobar tota la informació, veure´ls, tocar-los. En canvi, ara, tot això ja ho poden fer cada dia a través d´Internet», explica Àngel Jiménez, responsable de ventes de les marques Land Rover, Suzuki, Volvo i Jaguar.

El TastAnoia repeteix èxit

Des que FirAnoia es va traslladar al centre d´Igualada, fa cinc anys, es va apostar per promoure una nova activitat que va néixer com a complement de la fira principal i que ha acabat tenint un recorregut i una marca pròpia consolidada. És el TastAnoia, el qual els productors de la comarca ofereixen tastets gastronòmics. Això es complementa amb activitats com el tast de vins per parelles o el tast de formatges artesans.

En aquest cas, segons estimacions de l´organització, el nombre de tiquets venuts en el TastAnoia ronda xifres similars a l´edició anterior, en què es van superar els 21.000 tiquets.

Per altra banda, la subhasta solidària de quadres que tenia Fira d´Igualada, com a novetat d´enguany, ha recaptat més de 1.500 euros que es destinaran al Banc d´Aliments d´Igualada.