Les associacions de Comerç d'Igualada s'han posat d'acord per oposar-se a la creació d'una nova superfícies comercial, ara del grup Bon Preu Esclat, dins del nucli urbà. Els darrers dies s'ha especulat amb la possibilitat que el grup osonenc d'alimentació estigui negociant amb la propietat de l'empresa Vives-Vidal, ara sense activitat, per ubicar un dels seus establiments a Igualada. Un dels atractius de Bon Preu Esclat és que en bona part de les superfícies comercials també hi ha una gasolinera amb preus del combustible molt competitius.

Els botiguers igualadins afirmen en un comunicat conjunt que es lamenten que no hagin pogut participar en un diàleg amb l'Ajuntament sobre el procés de requalificació del solar de l'antiga fàbrica de Vives Vidal, ja que per dur-hi a terme una activitat comercial caldria canviar-ne els usos actuals.

Creuen, també, que el consistori hauria de dur a terme més polítiques per reforçar la presència de la botiga a Igualada i no pas de les grans superfícies, perquè la implantació de nous grans supermercats «no afavoreix el comerç local, ni els interessos de la ciutat en general».

La seva voluntat seria que l'Ajuntament donés suport «al creixement sostenible» de la ciutat, que «passa -segons el seu punt de vista- per les noves inversions industrials i la implantació de noves activitats econòmiques, de valor afegit, com per exemple empreses IT, i en conseqüència, creació de més llocs de treball, que en definitiva, farien créixer el consum».

Des del punt de vista dels botiguers, el que està fent l'Ajuntament d'Igualada és «afavorir aquesta implantació», que, sempre segons el seu plantejament, perjudica el petit comerç local.

Els darrers anys, a Igualada han obert diferents superfícies de grans grups, molts d'alimentació, en locals mitjans i grans. I fins ara no hi havia hagut una acció conjunta del comerç local. La proposta de Bon Preu Esclat no és que sigui diferent de les anteriors, sinó que hauria estat la gota que hagués fet vessar el got de la paciència dels botiguers.

Els botiguers argumenten que «estudis recents i infomes» [que no se citen en la nota] «demostren la saturació comercial a Igualada i a la comarca de l'Anoia», i afirmen que «la densitat d'aquestes superfícies està per sobre de la mitjana catalana».

Les quatre associacions comercials que signen el comunicat (Igualada Comerç, l'Associació Nou Centre d'Igualada Comerç, la Unió d'establiments de Montbui i l'Associació de Vilanova Comerç) demanen l'elaboració «d'un pla estratègic comercial i comarcal per tal de marcar objectius a mitjà i llarg termini».