«No té sentit crear una nova trinxera interior», afirma el regidor d'Urbanisme de l'Ajuntament de Vilanova del Camí, Juan Manuel Cividanes. I afegeix que no té sentit fer «una via que per utilitzar-la haguem de sortir per la rotonda del polígon, transitar per l'interior del polígon, continuar per l'interior de la trama urbana municipal, travessar 4 rotondes i un nou pont sobre la via del tren, per arribar al fons del barri Santa Llúcia».

La connexió del municipi a la ronda sud, ara escapçada perquè els tècnics van advertir que l'accés que volia el municipi estava massa a prop de l'altre i no es mantenien les distàncies de seguretat, ha obert la primera gran escletxa en el govern quadripartit que hi ha al capdavant de l'Ajuntament de Vilanova des de fa poc més d'un any. El regidor d'Urbanisme s'oposa a un projecte una part del qual té obres previstes per als primers dies de març, però l'alcaldessa, Noemí Trucharte, hi dóna suport. El primer és del grup Independents per Vilanova, Trucharte pertany al PSC.

Dilluns, l'alcaldessa, a la presentació de les noves connexions a Vilanova i a Igualada, afirmava que tot i que ella hauria volgut fer un accés amb tots els sentits de circulació resolts a la mateixa car-retera, entenia que fer un vial paral·lel com proposa la Generalitat resolia el problemea i no violava el reglament de carreteres.

Cividanes assegura que la solució que es planteja no té «cap» sentit perquè «ni solucionarà, ni reduirà el nombre de vehicles que es desplacen per l'interior del municipi». «Al contrari» -assegura- «crearà nous punts de congestió interior». I el responsable d'Urbanisme de Vilanova explica que «actualment ja tenim més de 3.500 vehicles que circulen per aquests punts de congestió, ¿com pot ser una solució continuar forçant els vehicles a passar pel mateix punt actual de congestió, la rotonda del carrer Fusters amb la carretera de la Pobla?». I també retreu que «s'elimina un carrer d'entrada i sortida al barri La Lluna per poder construir un nou pont sobre la via del tren».

Segons el regidor Cividanes, «la prioritat seria eliminar aquestes vies separadores. Començar so-terrant la via del tren, invertir en la carretera de la Pobla de Claramunt per poder convertir-la en un carrer integrador amb el barri de la Pau, i crear els enllaços cap a Barcelona a la rotonda del barri Santa Llúcia de la Ronda Sud».

Cividanes es lamenta de la solució actual, però també de la història d'aquesta tram de la carretera C-37, que havia de ser una ronda per treure trànsit de l'interior de poblacions, però que a l'hora de la veritat només era una connexió de Santa Margarida de Montbui fins a l'A-2. El regidor comenta que des de l'entrada en servei de la Ronda Sud (C-37), el 2010, «no s'ha garantit mai un servei adequat per a Vilanova del Camí, ha estat sempre una via per donar servei a Montbui, i ara amb la construcció del nou enllaç, donarà servei a Igualada».

I manté que «l'error de fa més de 10 anys, per part de la Generalitat, i permès pel PSC i V365, van provocar que la Ronda Sud no tingués visió de futur» i «els passos i ponts no estan dimensionats per al seu desdoblament futur».

I retreu que després de més de 10 anys de servei no arriba als 5.000 vehicles diaris. Per a Cividanes «cap de les situacions plantejades, tampoc crear una via paral·lela per l'interior del municipi de Vilanova, faran que la Ronda Sud sigui una via al servei de Vilanova del Camí.