L'auditori de l'institut Pere Vives d'Igualada va acollir ahir la 2a assemblea territorial de la Federació d'Associacions de Mares i Pares d'Alumnes de Catalunya a la Catalunya Central, on es van posar en comú inquietuds, es van debatre diverses propostes i es va escollir el nou president de la federació a les comarques centrals. Més de 20 AMPA van estar presents en aquesta jornada per posar en comú preocupacions, vivències i d'altres reivindicacions relacionades amb l'educació.

A part dels òrgans directius de la FAPAC, entre els quals Òscar Montes, i alguns mestres, l'acte va tenir el suport institucional amb la presència de Patrícia Illa, regidora d'Ensenyament de l'Ajuntament d'Igualada. En canvi, l'absència de Ramon Bajona, director de Serveis Centrals d'Ensenyament a la Catalunya Central, va sorprendre tot i haver estat convidat a l'acte.

La trobada, a més de ser un punt de trobada entre les AMPA de la Catalunya Central, va servir per dotar-les de noves eines en termes de comunicació amb una xerrada-debat a càrrec de Bernat Ferrer i titulada «Com comunicar amb eficàcia des de l'AMPA». La conferència tenia l'objectiu de donar a conèixer algunes idees per comunicar millor als pares i altres actors de la societat, aprofitant les xarxes socials i la digitalització de la comunicació.

L'acte va tenir la voluntat d'apropar la FAPAC a les famílies ara que des de fa pocs anys s'ha constituït aquesta secció regional que dóna servei de proximitat a diverses comarques de la Catalunya Central com són el Bages, el Moianès, el Solsonès i l'Anoia, de manera que les reivindicacions de la regió no hagin de recórrer a la seu nacional per ser ateses.

Una de les principals iniciatives per apropar aquesta entitat a la gent d'aquestes comarques és la voluntat de promocionar i millorar el treball en xarxa, de manera que encara que cada població tingui les seves particularitats es puguin posar en comú les experiències i es tingui en tot moment el suport de la Federació per resoldre dubtes i problemes.

En el marc de les converses presents a la jornada, un dels eixos centrals de reivindicació tant en l'àmbit local com nacional, va ser la baixada de ràtios a les aules de l'escola publica per poder donar als alumnes una atenció més individualitzada. D'aquesta manera, es podrien millorar les competències en les diverses matèries que reben els nens i joves de totes les edats dins del sistema públic d'educació.