El ministeri de Foment està estudiant convertir l'autovia A-2 en una carretera, com a mínim, de tres carrils per sentit entre Igualada i Martorell. A més, s'instal·larien un o dos carrils laterals per facilitar les sortides i les incorporacions a l'autovia. Rac1va explicar ahir que Foment ja ha enviat l'estudi d'impacte ambiental del projecte a alguns dels ajuntaments afectats i la idea és treure el projecte a exposició pública abans de l'estiu.

Els 35 quilòmetres que hi ha entre Igualada i Martorell tenen en diversos punts només dos carrils per banda. Alguns dels alcaldes afectats, com el de Castellolí, Joan Serra, i Collbató, Miquel Solà, han explicat que el projecte preveu modificacions del traçat de l'autovia. A més, des de Collbató critiquen que el projecte suposarà més trànsit i soroll pel municipi, alhora que hi haurà més d'un centenar de parcel·les afectades.

El projecte del ministeri de Foment preveu convertir l'autovia A-2 en una carretera, com a mínim, de sis carrils d'amplada (tres per cada sentit). Tot i això, també és previst construir un o dos carrils laterals per sentit per facilitar les sortides i les incorporacions a l'autovia. Actualment molts dels trams entre Igualada i Martorell són de només dos carrils per sentit amb alguns punts on la velocitat està limitada a 80 quilòmetres per hora, com per exemple al Bruc, Castellolí i Collbató.

La idea és que el projecte surti a exposició pública abans de l'estiu i que les obres puguin començar el 2020 amb una durada prevista de tres o quatre anys. Foment treballa amb la idea que el projecte es pugui executar a través d'una concessió i peatge a l'ombra.

En alguns punts de la carretera, Foment preveu modificar el traçat actual i fer trams completament nous. És el cas d'alguns que passen pels municipis de Castellolí i Collbató. En el cas de Castellolí, el seu alcalde, Joan Serra, ha explicat a l'ACN que, segons el projecte al qual ha tingut accés, «en alguns trams proposa fer un traçat completament nou, mentre que en altres punts s'ampliaria l'actual».. També a Collbató és previst fer un traçat alternatiu i convertir alguns carrers del municipi en vials d'entrada i sortida a l'autovia.

L'alcalde de Castellolí, Joan Serra, ha apuntat que alguns dels inconvenients amb què es poden trobar és que el projecte «afectaria algunes finques particulars», però creu que també pot comportar beneficis i oportunitats com que «la carretera se separarà una mica del poble i s'eliminaran punts negres i revolts perillosos».

D'altra banda, el batlle de Collbató, Miquel Solà, adverteix que la nova carretera podria afectar un centenar de finques del seu municipi. I critica que el projecte d'ampliació de l'autovia comportarà «més trànsit i soroll» per a la població. Foment els proposa construir una tanca de 4 metres d'alçada, i Solà no la vol.

Jordi Pont, tinent d'alcalde d'Igualada, valorat «molt positivament» la proposta de Foment.