El departament de Territori i Sostenibilitat ha iniciat les feines per implantar una franja central de color vermell amb elements sonors per reforçar la separació dels sentits de circulació a l'Eix Diagonal, entre Vilanova del Camí (Anoia) i Vilafranca del Penedès. Aquesta actuació s'executarà en diverses fases fins a la tardor vinent i s'afegeix a la duta a terme recentment en el tram entre Òdena i Manresa de la mateixa carretera. Aquest tram acumula diversos accidents, alguns dels quals mortals, per xocs frontals.

D'altra banda, el Govern també ha anunciat que està ultimant la redacció del projecte de traçat per a l'eixamplament de l'Eix Diagonal per implantar una secció de tres carrils de circulació -dos en un sentit i un en l'altre-, que estaran separats per una barrera central física. Està previst que s'iniciï pròximament la informació pública d'aquesta actuació.

L'obra que es durà a terme entre Vilanova del Camí i Vilafranca, segons informa Territori, consisteix en el pintat a la calçada d'una franja central de color vermell d'uns 30 centímetres d'amplada delimitada per dues línies blanques. A l'interior d'aquesta franja, es col·loquen elements sonors per advertir als conductors si el vehicle la trepitja. Així, aquesta actuació té com a objectiu reforçar la percepció de separació entre els dos sentits de la marxa i reduir el risc d'envair el carril contrari.

Així, durant aquesta setmana començaran les tasques en el tram entre Vilanova del Camí (enllaç amb la carretera N-IIa) i el terme municipal d'Òdena, en una longitud de 3 quilòmetres. Els treballs es duran a terme en horari diürn i, si cal, es desviarà el trànsit per l'antiga carretera C-244.

A continuació, cap a final del mes de juny, s'executaran les feines en el tram entre Cabrera d'Anoia (a l'altura del túnel de Cabrera) i Vilanova del Camí, d'uns 10 quilòmetres de longitud. En aquest cas, atès que el trànsit és superior que en el tram anterior, les obres es duran a terme en horari nocturn i la circulació es desviarà també per l'antiga C-244.

Durant el juliol i l'agost no es treballarà a l'Eix Diagonal, donat l'increment de trànsit i la circulació temporal de vehicles especials agrícoles que es registra en aquests mesos. Així, durant el setembre, es reprendrà l'actuació, que llavors abastarà el tram entre Cabrera d'Anoia i Vilafranca del Penedès. Aquest tram té una longitud d'uns 22 quilòmetres. L'obra finalitzarà al llarg de l'octubre vinent. La previsió de futur quedrarà fixada en un projecte que ha de contemplar l'eixamplament de la carretera per fer tres carrils, dos en un sentit i un en l'altre, en trams alterns.