F.V.IGUALADA
L'increment de la presència d'artesans anoiencs és la fita principal d'una nova edició de la Festa del Cigronet i de l'artesania alimentària de l'Anoia, que organitzen novament el Consell Comarcal, el Consorci per a la Promoció Turística de l'Alta Anoia i el Gremi d'Hostaleria. Amb el lema Del camp a la taula, el diumenge 8 de novembre tornarà a celebrar-se a Igualada a la plaça de Cal Font. Aquesta edició significarà un augment important del sector artesà de la comarca dins el cartell, "amb 10 anoiencs entre els 14 artesans" segons Jordi Mercader, sots-president del Consell Comarcal.
En la presentació de la Fira el van acompanyar Pere Santos, president del Gremi d'Hostaleria, i Pere Massana, president del Consorci Turístic de l'Alta Anoia. És la cinquena edició d'aquesta fira, just l'any que els diversos agents han optat, amb més força, per buscar promoció a l'exterior de l'Anoia, com ara la presència a la Fira de Santa Caterina, el maig. Ara l'objectiu és repetir en l'escenari barceloní l'any que ve, com a propera fase d'expansió, "però desgranant el vessant hostaler i el turístic en dos espais diferents", diu Pere Santos. De moment, "per a aquesta edició posarem falques en programes d'abast nacional".
De la mateixa manera que l'any passat, la festa es vestirà amb el format de jornades gastronòmiques, en què es podrà degustar tot tipus de productes de la comarca. La Festa del Cigronet inclou l'ampliació de les activitats: d'una banda, el mateix dia es faran diversos espectacles per amenitzar les jornades gastronòmiques i, de l'altra, ja des de la setmana abans s'organitzaran actes per donar a conèixer la gastronomia anoienca.