UDC i CDC es disputaran encapçalar la llista de CiU a Igualada

Pelegrí admet el distanciament amb CDC, que hauria forçat el relleu de Boquete al Consell

 08:10  

FRANCESC VILAPRINYÓPIERA El secretari general d'Unió Democràtica de Catalunya, Josep Maria Pelegrí, va comentar ahir a Masquefa, en una trobada amb els mitjans, que "no tanquem la porta que un representant d'Unió sigui l'alcaldable" de la federació nacionalista a les pròximes eleccions municipals d'Igualada. Pelegrí, al costat de Xavier Boquete, alcalde de Masquefa i expresident del Consell Comarcal de l'Anoia. També va criticar els escindits d'UDC, Quim Romero i Teresa Sert, dos militants històrics del partit, de qui va dir que "no sé què han fet".

Pelegrí va abordar en primer lloc l'etapa de dos anys i tres mesos de Xavier Boquete al capdavant del Consell Comarcal i va manifestar que "ha deixat el llistó força amunt. Es mereix un reconeixement per l'estil de política que ha fet, un estil determinat i visible, i a la seva tasca". La direcció d'Unió Democràtica, valora "el que ha fet Xavier Boquete com a política en una època en què la política provoca molta decepció entre la gent". Pelegrí considera que, en la conjuntura actual marcada pels escàndols de corrupció que tant estan apareixent als mitjans, "el nostre deure és que la moral política no quedi tocada".

Posteriorment, Josep Maria Pelegrí va entrar amb foc en una de les qüestions que estan candents a Igualada, si el proper alcaldable que presenti CiU pertanyerà a Unió o si continuarà l'actual líder de la federació a Igualada, Marc Castells. El democratacristià afirma que "no s'ha parlat del 2011, se'n parlarà en el seu moment, però no hi ha cap raó per obrir un debat, ara per ara", tot i que "ens veiem capaços d'encapçalar qualsevol projecte polític. Som una força que té una dimensió determinada".

Des de la direcció d'Unió també es va respondre lacònicament a la marxa de dos històrics de la formació a Igualada, Teresa Sert -que fins fa dos anys havia estat la cap local del partit- i Quim Romero, protagonista d'una llarga polèmica amb els socis de coalició, Convergència Democràtica, per liderar la candidatura igualadina a les eleccions del 2007. Pelegrí va afirmar desconèixer la creació de Gent Nostra, i tot i que va afirmar tenir constància de la trajectòria de Quim Romero i Teresa Sert va dir que "no sé què han fet, ni quin projecte tenen". Posteriorment, va confirmar juntament amb Xavier Boquete que tant Sert com Romero han abandonat el partit.

Per últim, Pelegrí va atacar el PSC que "per la seva submissió al PSOE no ha permès que prosperin propostes del nostre grup per a l'Anoia en els pressupostos generals de l'Estat" i va acusar el Govern del "retard" dels Pressupostos de la Generalitat.

  HEMEROTECA
Esperando Contenido Widget ...

El videocub a casa

Gaudeix de la millor experiència del cine, un gran catàleg de pel·lícules disponibles des de 0,99 €.


Promocions

Parcs Naturals

Parcs naturals

14 guies que t'ofereixen rutes, activitats, flora, fauna, pobles, serveis...

venta de coches  
El teu nou portal de cotxes de regio7.cat. Totes les ofertes del vehicle que busques a Barcelona o ven el teu gratis: cotxes d'ocasió, nous, Km0 ...
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  ADRECES I TELEFONS |  CORREUS ELECTRÒNICS     PUBLICITAT:  TARIFES  
regio7.cat és un producte de Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, excepte que es disposi d'autorització expressa de Regio7.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diari de Girona | Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya