F. V.IGUALADA
El centre cívic la Vinícola de Montbui serà l'escenari, avui al matí, de la primera Jornada de Cooperació Empresarial i Networking que organitza la Unió Empresarial de l'Anoia, un format de contactes entre emprenedors que serà pioner a la comarca. Un format que "en el 70% d'ocasions té èxit normalment; per tant, si hi ha aquesta proporció, serà una gran notícia", explica el president de la UEA, Ramon Felip. Estan confirmats pràcticament un centenar i mig de participants, el 85 % dels quals anoiencs. La previsió és que durant tot el matí, al llarg de les activitats, es desplegui una nova xarxa de contactes per als emprenedors anoiencs i "crear una pròpia xarxa de treball entre els empresaris del nostre territori".
Aquesta és una fórmula innovadora, originària de Silicon Valley (Califòrnia), bressol dels negocis tecnològics als Estats Units, per tal d'afavorir el contacte entre empresaris, emprenedors, professionals, institucions i organismes i que puguin establir relacions professionals i possibles col·laboracions entre ells. L'objectiu de la jornada és treure'n el màxim profit optimitzant costos. En només un matí, i a partir de les diferents entrevistes dutes a terme, les empreses i professionals podran promocionar les seves activitats, establir nous contactes i desenvolupar idees i projectes per al futur de la seva activitat. Amb la metodologia Getting Contacts els assistents faran 10 contactes ordenats i creats segons els interessos assenyalats per cada participant.
És un format desconegut per a l'empresari anoienc? "Per primer cop se li dóna un to professional, i ho ha organitzat una empresa preparada per a això", Summa Sistems, explica Ramon Felip. La UEA ha assolit l'objectiu dels 150 inscrits, la majoria dels quals seran emprenedors autòctons: "no hi estan tan acostumats com alguns empresaris d'altres comarques, la majoria; però els més joves ja el coneixen". La sessió començarà a 3/4 de 10 amb la presentació, seguirà la conferència d'actualitat econòmica Networking efectiu, a càrrec de Juanjo S. Villalobos. A partir d'1/4 de 12 del migdia donarà inici el Networking-Getting Contacts. La jornada, que es clourà a les dues, té el suport del CESCA i l'Ajuntament de Montbui.