El Rec d'Igualada s'ha convertit en un barri de moda durant 48 hores, un pol d'atracció per a centenars de visitants, on poden aconseguir a uns preus accessibles productes de firmes com Sita Nurt, Antonio Miró i Manolita Watlin. L'experiència del Rec.0, promoguda per un grup de joves dissenyadors igualadins que volen promoure la recuperació del barri històric adober, amb la ubicació de botigues efímeres, va obrir ahir amb un èxit més que notable tot el dia. Avui, fins a les nou del vespre, Rec.0 continuarà oferint aquesta proposta, que vol ser bianual, i que es repetirà amb l'objectiu d'anar arranjant el barri per reconvertir-lo en un centre de moda i disseny que aculli nous negocis.

Onze marques d'última moda s'han ubicat en sis adoberies i edificis industrials històrics del Rec igualadí. Espais com l'antiga fàbrica tèxtil Vapor de Baix (Vialis i Helmet dress); La Fàbrica (Josep Abril, Miriam Ponsa, Celia Vela, Manolita Watlin i Mosquito en Alaska); L'Adoberia, l'antiga adoberia de 1850 (Sita Murt i Textura); Curtits la Bella (Marithé François Girbaud i Antonio Miró) i Espais del Rec, del segle XVII (la marca de llenceria Gemma). Una línia groga, que ressegueix el Rec igualadí, és el nexe entre totes aquestes botigues, que s'acoblen amb plasticitat visual dins les carcasses d'antigues adoberies. Alguns d'aquests edificis redescoberts tenien ahir una gran afluència de visitants, fins al punt que la botiga de Sita Murt va acollir unes 50 persones a les hores punta.

A la tarda va ser el moment de la inauguració, on hi va haver les autoritats igualadines i la directora general de Comerç, Gemma Puig, que confia "que el projecte té futur, i tal com es pot veure, ja es pot apostar per l'edició 1. És una manera que els dissenyadors puguin treure l'estoc en un format diferent de l'outlet". La dissenyadora Sita Murt, igualadina, diu que "fa il·lusió aquest projecte, perquè hi ha adoberies molt maques que s'han arreglat. No es descarta que algun dia hi hagi marques que s'instal·lin aquí".