F.V.IGUALADA
La plaça de Pompeu Fabra, coneguda popularment a Igualada com a plaça de les Tortugues, encetarà en breu una remodelació important, que transformarà de forma visible la seva fesomia. La reforma crearà espais recollits a l'interior de la plaça per als jocs dels infants. L'obra, amb un pressupost de quasi 700.000 euros, té prevista la seva execució en quatre mesos.
El termini per a la presentació d'ofertes per a la rehabilitació s'ha acabat aquest dimarts, i ara començarà el procés de reforma que es preveia des del 2006. Finalment, "d'acord amb els veïns, hem desestimat l'opció de fer un aparcament subterrani a la plaça", explica el regidor responsable de la xarxa viària de l'Ajuntament d'Igualada, Xavier Figueres (PSC). El regidor detalla que "l'actuació no tenia demanda en aquest sector" i recorda que, en unes circumstàncies similars, a l'entorn del col·legi Garcia Fossas els veïns sí que van pronunciar-se favorablement per la construcció de l'aparcament soterrat.
La plaça de les Tortugues que sorgirà de les obres ha de "donar resposta a les necessitats de mobilitat: es crearan llocs d'estada i llocs per a jocs dels infants". L'objectiu és donar un nou impuls a un espai "fins ara abandonat". Les accions que s'han d'aplicar a la plaça de les Tortugues "estan pendents des de fa més de quaranta anys", considera Figueres. Actualment, hi ha molts centres educatius a la zona i n'ha augmentat l'activitat comercial, segons l'Ajuntament, motiu pel qual "té una posició de centralitat" dins l'àmbit urbà de l'est d'Igualada.
Quasi 700.000 euros
El pressupost total de l'obra és de 693.181 euros, i en el decurs de l'actual mes de gener s'adjudicaran els treballs. Segons l'Entesa, l'inici dels treballs serà aquest mateix semestre, amb una previsió de quatre mesos. El tret que es modificarà més visiblement seran els arbres, que canviaran de tipologia respecte a la vegetació actual.
Figueres assegura que "hi haurà una gran quantitat d'arbrat i zona rústica". Aquest nou arbrat s'ha escollit "respectant i donant continuïtat a l'arbrat existent, amb noves espècies adients a l'espai de la plaça". També es destaca que els passos de vianants tindran uns paviments especials per a la gent de visibilitat reduïda.