regió7.cat » Anoia
 Notícia anterior   Notícia següent 

CiU afirma que el POUM fa perdre a Igualada 800.000 metres quadrats d´indústries

El grup municipal convergent es posiciona contra el pla urbanístic perquè "no dóna sortida a la indústria" i "debilita el comerç tradicional"

 01:26  
Enviar
Imprimir
Aumentar el texto
Reducir el texto
Marc Castells i Jordi Pont van fer pública la seva posició<br/>
Marc Castells i Jordi Pont van fer pública la seva posició
 f.v.

F.V.IGUALADA
El grup municipal de Convergència i Unió a Igualada s'ha posicionat contra el nou Pla General (POUM) i ha afirmat que suposa la pèrdua de 800.000 metres quadrats de sòl industrial. El regidor Jordi Pont considera que la nova planificació urbanística "certifica la fi de la Igualada industrial" i que augmentaria fins a 9.000 els pisos per ocupar a la ciutat.
La clau de volta de les argumentacions de CiU és "la transformació del polígon industrial de les Comes a usos mixtos", on es passaria a "barrejar" la pròpia activitat industrial amb sòl "comercial i residencial", segons Pont. "La modificació dels usos en tres zones diferents del polígon significa la liquidació de la Igualada industrial" al parer dels convergents, ja que "tanca l'actual sector, amb la conversió a usos comercials de l'avinguda Europa" i l'avinguda Catalunya.
A més, denuncien que aquesta expansió del sòl comercial cap al nord d'Igualada "debilita el comerç tradicional, concentrat al centre d'Igualada". "Els visitants a penes entrar per la A-2 ja trobaran grans superfícies, on ho tindran tot a l'abast", augura Jordi Pont. Al mateix temps, al parer del grup convergent, es produiria una saturació d'espai per a oficines amb els 53.000 metres quadrats que ofereix el World Trade Center i tots els immobles que sorgirien per acollir usos mixtos d'habitatge i locals comercials.

"Una ciutat dormitori"
El líder municipal de CiU, Marc Castells, denuncia que el nou Pla General converteix moltes parcel·les industrials "en sòl residencial, que ara val molt menys. Per això hi ha una gran preocupació entre els empresaris". L'edil convergent creu que "Igualada passarà a ser una ciutat dormitori, sense sòl industrial per oferir, de manera que cap empresari no voldrà venir a partir d'ara" . Castells parla del Rec en concret i diu que "cal oferir sortides als blanquers, són una indústria de futur".
La direcció de la federació nacionalista a Igualada ressalta pel que fa a l'acció del POUM al centre de la ciutat i al Rec que "alguns dels polígons d'acció urbanística lesionen els interessos de propietaris privats" i que "amaguen l'interès de l'Ajuntament per estalviar diners en expropiar". Per això, s'ha demanat per carta dijous passat, a l'alcalde d'Igualada, que allargui el termini de presentació d'al·legacions al POUM "dos mesos" per tal que els ciutadans tinguin més temps per assabentar-se realment de quina pot ser la seva afectació. En el cas que no s'atengués la petició, CiU "presentarà en el proper ple ordinari del mes de febrer una moció sol·licitant la pròrroga de 60 dies", amb la intenció que s'hi sumin la resta de forces polítiques a l'oposició, Esquerra i el PP.

COMPARTIR
 
  HEMEROTECA

 
Enllaços recomanats: Juegos | Proteja ahora su casa por sólo 99 €
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  ADRECES I TELEFONS |  CORREUS ELECTRÒNICS     PUBLICITAT:  TARIFES  
regio7.cat és un producte de Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, excepte que es disposi d'autorització expressa de Regio7.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
 


  Avís legal
  
  
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diari de Girona  | Diario de Ibiza  | Diario de Mallorca  | Empordà  | Faro de Vigo  | Información  | La Opinión A Coruña  |  La Opinión de Granada  |  La Opinión de Málaga  | La Opinión de Murcia  | La Opinión de Tenerife  | La Opinión de Zamora  | La Provincia  |  La Nueva España  | Levante-EMV  | Mallorca Zeitung  | Superdeporte  | The Adelaide Review  | 97.7 La Radio  | Blog Mis-Recetas  | Euroresidentes  | Lotería de Navidad