Les empreses de l´Anoia reben més de 2 milions en ajuts de dinamització

El 85 % de les inversions seran a la Conca; l'Ajuntament de Calaf, l'únic beneficiari al nord

 02:18  
El delegat del Govern a la Catalunya central, Jordi Fàbrega, al mig, va fer un cop d´ull a l´empresa Trire
El delegat del Govern a la Catalunya central, Jordi Fàbrega, al mig, va fer un cop d´ull a l´empresa Trire f. v.

F. V.IGUALADA
La inversió del Pla d'Iniciatives de Dinamització Comarcal (PIDC) a l'Anoia arribarà als 2,1 milions d'euros el 2010. És la xifra rècord de les tres anualitats dels ajuts -en forma de préstecs i subvencions-, que aquest 2010 beneficiaran 15 iniciatives privades i tres que vénen de les administracions locals. La majoria dels beneficiaris seran de la Conca, la Baixa Anoia només té 2 empreses beneficiades i a l'Alta Segarra l'únic ajut serà per a l'Ajuntament de Calaf.
El delegat de la Generalitat a la Catalunya central, Jordi Fàbrega, va presentar ahir a Òdena els ajuts i va garantir que, a diferència d'altres anys, les condicions per fer efec- tius els préstecs seran més laxes i s'evitarà així el 33 % de renúncies de l'any 2009.
La base dels ajuts es trobava en els 2 milions, com cada any, però per primera vegada, la Generalitat ha pogut fer efectiva tota la provisió prevista, ja que els projectes han complert les condicions per rebre el màxim possible de les subvencions i préstecs. A més a més, l'Anoia gaudirà de 77.000 euros extra provinents d'altres comarques que no han pogut esgotar els crèdits. Es tracta d'uns ajuts en forma de crèdit d'interès zero i subvencions que tenen per objectiu estimular l'economia de les comarques més deprimides.
Fàbrega va fer la presentació a l'empresa Trire SL, una de les beneficiades per la convocatòria d'enguany i la que ha tret un coeficient més alt en la valoració d'empresa. Trire, S.L. portarà a partir del 2011 la fabricació dels pneumàtics del nou Audi Q3 a raó de 2.000 rodes diàries, tot i que "hi ha el plantejament de duplicar el torn i assolir les 4.000". Els ajuts que s'han plantejat per a aquesta empresa permetran conservar-ne la plantilla i ampliar 14 llocs de treball, i es destinaran a adquirir la maquinària per adaptar la producció de pneumàtics a la tecnologia Audi.
En altres apartats fora del PIDC, Trire també ha rebut subvencions d'ACC10 per un valor de 750.000 euros. L'alcalde d'Òdena, Francisco Guisado, va voler destacar la feina en comú que s'ha dut a terme des de la Conca en "l'acompanyament a les empreses".
De fet, els resultats del PIDC han revertit principalment en les empreses de la Conca d'Òdena. De les 15 propostes beneficiades per les ajudes, sis pertanyen a Igualada, tres a Òdena, tres a la Pobla de Claramunt i les altres als Hostalets, Piera i Santa Margarida de Montbui. L'aplicació de les subvencions i préstecs contribuirà, segons Fàbrega, a "garantir 1.462 llocs de treball i a crear-ne 51 de nous aquest mateix any".
Un total de 26 projectes privats i 18 de públics es van presentar a la convocatòria d'ajuts. Les empreses públiques beneficiades són el Parc d'Innovació de Jorba i Igualada i un projecte de formació en cooperació internacional que es desenvoluparia a Santa Margarida de Montbui i un tercer de l'Ajuntament de Calaf. Entre els tres projectes s'han repartit 120.000 euros.
El total d'ajuts del PIDC 2010 a l'Anoia arriba als 2.109.000 euros, repartits en 1.459.000 en préstecs en condicions preferents, 530.000 en subvencions a empreses privades i els 120.000 adreçats als projectes de matriu pública. En tres anys, els ajuts han superat els 5,5 milions.

  HEMEROTECA
Esperando Contenido Widget ...

El videocub a casa

Gaudeix de la millor experiència del cine, un gran catàleg de pel·lícules disponibles des de 0,99 €.


Promocions

Parcs Naturals

Parcs naturals

14 guies que t'ofereixen rutes, activitats, flora, fauna, pobles, serveis...

venta de coches  
El teu nou portal de cotxes de regio7.cat. Totes les ofertes del vehicle que busques a Barcelona o ven el teu gratis: cotxes d'ocasió, nous, Km0 ...
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  ADRECES I TELEFONS |  CORREUS ELECTRÒNICS     PUBLICITAT:  TARIFES  
regio7.cat és un producte de Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, excepte que es disposi d'autorització expressa de Regio7.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diari de Girona | Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya