ISAAC DOMÈNECHIGUALADA
Ahir, diumenge, Igualada va retre un emotiu homenatge al mossèn Jaume Serra amb motiu del seu comiat com a rector, ja que serà substituït per mossèn Josep Maria Mas a principi de setembre.
Jaume Serra marxa amb tristesa després de 31 anys al capdavant de la parròquia de la Sagrada Família d'Igualada per anar-se'n a Manresa, on es farà càrrec de la parròquia de la Mare de Déu del Carme i de la Seu, tasca que afronta "amb molta il·lusió i satisfacció". L'emotiva jornada de comiat va iniciar-se amb una missa solemne presidida pel mossèn en la qual van participar els diferents moviments parroquials, i la Schola Cantorum d'Igualada. A 2/4 de 3 de la tarda, el saló imperial de l'hotel Amèrica d'Igualada va acollir un dinar ofert pels feligresos de la parròquia i amics al mossèn, al qual van assistir més d'un centenar de persones, entre elles molts familiars i amics, que el van aclamar en tot moment. Per acabar l'homenatge, a les 6 de la tarda, es van llegir poesies a la parròquia de la Sagrada Família, i posteriorment hi va haver un concert per l'Agrupació Coral la Llàntia.
Jaume Serra va recordar moltes vivències tot dient que "les tres dècades m'han passat volant perquè he procurat servir-vos amb plena dedicació, motiu per donar-ne gràcies a Déu, que m'ha donat il·lusió i força per fer-ho". Serra va valorar positivament la seva llarga estada tot i que "reconec que deixo molta tasca per fer, però les meves limitacions no m'han permès arribar més lluny. No vull marxar d'Igualada sense demanar perdó a les persones que hagi pogut ofendre o molestar".
El rector sortint considera que les parròquies on ha estat, com són Tona, Manlleu, Lluçà i Artés, tenen el seu raconet en el seu cor, però, "Igualada s'emporta la palma". Finalment, Jaume Serra va demanar que es tracti mossèn Mas "amb la mateixa gentilesa i caritat que heu tingut amb un servidor al llarg de tants anys, i encara més".