El director general de Transports de la Generalitat, Ricard Font, va ser a Igualada per fixar les línies mestres del futur de l'aeròdrom. Font afirma que es farà un "pla de negoci" per veure si el vol corporatiu a Igualada-Òdena pot ser viable. De moment, l'objectiu és aconseguir "agençar les instal·lacions i millorar la senyalització" i que l'equipament compleixi els requisits perquè passi de privat a públic de cara al 2013-2014.

Font va ser especialment crític amb els governs anteriors dels ajuntaments impulsors, tots dos del PSC, del projecte de l'aeròdrom: "volien fer un aeroport corporatiu, però a primera vista es veia tot desendreçat". Tant Font com l'alcalde d'Igualada, Marc Castells (CiU), van remarcar que es redimensionarà la proposta inicial de l'aeroport corporatiu. El camí per tenir el vol corporatiu a Igualada-Òdena constarà de diversos passos que compleixin la seva viabilitat econòmica.

La primera fita és per al 2013-2014, en què passi a tenir consideració d'aeroport públic, amb capacitat per acollir aerotaxis, hangars privats i que disposi de senyalització i bons accessos "que fins ara ningú no havia procurat". El programa de mínims per fer aquest aeròdrom públic seria amb una pista de 1.200 metres de llarg i 23 m d'ample, que mantindria l'orientació de l'actual.

El Govern manté l'objectiu del vol corporatiu. El projecte, que va ser concedit per la Generalitat el 2009 a l'aeròdrom d'Igualada-Òdena, està pendent actualment de diversos documents. Per una banda, el pla director aeroportuari, que havia d'estar fet l'estiu del 2010 i que ara es posposa per al maig del 2012, "en la propera edició d'Aerosport".

La intenció de la Generalitat és que aquest document "s'enllesteixi alhora que el pla especial urbanístic de la zona i el pla de negoci". Un pla de negoci que se centrarà en "objectius realistes" i a buscar operadors privats. Una vegada es tinguin aquests inversors, "garantirem les inversions que calguin fer".

La incògnita és el tipus d'operadors que pot atreure la nova infraestructura. Font assegura que "no són els mateixos que el Prat, per tant, no hi competirem". Font assegura que "no subvencionarem res, no crearem cap negoci fictici".

En aquest sentit, avisa que "no farem moure empreses" -el cas de les del polígon de les Gavarreres, al sud- si la rendibilitat econòmica no és molt superior. Font també entén que les inversions previstes en un principi, 95 milions d'euros, no seran necessàries. Avança que l'any que ve, un cop els plans estigui enllestits, es dirà la inversió inicial per a l'aeròdrom públic. Urbanísticament, a més, es deixarà la porta oberta a futures ampliacions de la pista per apuntalar les dimensions de l'aeroport corporatiu.

Ahir, de moment es va constituir la Taula Estratègica per estudiar la viabilitat del projecte. En la signatura del document constitutiu, a més dels batlles d'Igualada i Òdena, Marc Castells i Carles Casanova, hi van assistir el de la Pobla i Vilafranca, Santi Broch i Pere Regull, i els presidents de la UEA i la Cambra, Ramon Felip i Josep Vallès. També hi havia el delegat del Govern, Jordi Moltó, que serà el coordinador de la Taula.