ACN
Es tracta d'un instrument que permet a la Generalitat i als ajuntaments convocar consultes populars sobre qüestions que afectin les seves competències, amb resultats no vinculats. La norma desenvolupa una competència prevista a l'Estatut i té com a objectiu promoure la participació ciutadana i combatre la desafecció política. L'encarregat de comparèixer per explicar aquesta llei serà el conseller de Governació i Administracions Públiques, Jordi Ausàs, juntament amb la directora general de Comunicació, Aurora Masip. La roda de premsa està prevista per a dos quarts de dues del migdia.
L'aprovació d'aquest projecte de llei coincideix en el mateix dia que el conseller d'Interior, Relacions Institucionals i Participació, Joan Saura, compareixerà al Parlament per explicar l'informe elaborat en relació a l'actuació dels Mossos d'Esquadra dels passats 18 o 19 de març a les manifestacions anti-Bolonya. Prèviament, Saura n'informarà al Consell de Govern.
u00A0Manifestació a la plaça de Sant Jaume
u00A0A la mateixa hora que el president i els consellers han iniciat la reunió del Consell de Govern, a la plaça de Sant Jaume, i pels carrers adjacents al Palau de la Generalitat, hi ha hagut una concentració convocada per UGT i CCOO per denunciar 'l'incompliment dels acords del conveni de les residència de la gent gran de l'ICASS'.