cessament de Rafael Olmos

Saura situa Delort al capdavant Mossos després de cessar Olmos per disturbis

 18:43  

El conseller d'Interior, Joan Saura, ha anunciat avui que el secretari de Seguretat, Joan Delort, assumirà la direcció de la Policia després del cessament de Rafael Olmos, que ha estat destituït perquè durant les càrregues contra els anti-Bolonya els Mossos d'Esquadra no van usar la força de forma proporcionada.

EFE En una compareixença al Parlament, Saura ha justificat que cessi Olmos, mesura aprovada avui pel govern català, perquè no es va elegir correctament el dia per desallotjar els alumnes tancats a la UB -el dimecres 18 de març- i perquè després els agents "en alguns moments no es van ajustar al principi de proporcionalitat en l'ús de la força" a l'hora de carregar.

En concret, s'ha referit a les càrregues que van fer els agents antiavalots al carrer Jaume I i a la Plaça de l'Àngel, en què van quedar ferits diversos vianants i periodistes.

Sobre el dia elegit per al desallotjament, Saura ha admès que existeixen "dubtes raonables" sobre la seva conveniència, ja que en tractar-se d'un dia laborable -i a més previ a una jornada de protestes sobre l'ensenyament-, va facilitar que es produís una "escalada de la violència".

Saura també ha admès que l'actuació policial es va regir amb "criteris homogenis" quan es tractava d'una "manifestació heterogènia", de manera que no es van aplicar procediments "selectius" contra una "minoria violenta" que formava part de la manifestació.

"Tinc el deure de no amagar la realitat ni negar l'evidència", ha assenyalat el conseller, que ha deixat clar que fer autocrítica i admetre errors és compatible amb l'"elevada valoració i el prestigi dels Mossos". "Qui no admet errors demostra, en el fons, una profunda inseguretat i prepotència", ha assenyalat.

En la seva intervenció, el conseller ha anunciat que una vegada confirmada la destitució d'Oms, ha decidit que sigui el fins ara secretari de Seguretat, Joan Delort, qui assumeixi directament la funció de la direcció de la Policia, amb l'objectiu d'avançar en l'aplicació d'un nou model policial.

En aquest sentit, ha assegurat que el seu compromís "personal" com a conseller és donar un impuls qualitatiu als Mossos perquè la policia catalana pugui assolir l'"excel·lència" i sigui a la vegada un fre a la delinqüència i un motor del progrés social i democràtic de Catalunya.

Saura ha insistit que el seu afany és convertir els Mossos en un "paradigma d'exigència professional i ètica, de proximitat i de complicitat amb la ciutadania", i com a prova d'això ha assenyalat la seva decisió d'instal·lar càmeres de vigilància als calabossos, la qual cosa ha acabat amb les denúncies per tortures.

A més de destituir a Olmos i situar Delort al capdavant de la Policia, Saura també ha anunciat que els Mossos crearan una nova unitat d'Interlocució i Mediació, que tindrà com funció evitar o minimitzar els conflictes de convivència a l'espai públic.

La conselleria d'Interior també signarà demà un protocol amb el Col·legi de Periodistes de Catalunya per millorar la identificació dels periodistes i intentar evitar així que tornin a ser agredits pels Mossos quan hi hagi una càrrega policial.

Saura ha remarcat que els incidents del 18 de març no li van agradar i ha demanat disculpes als ciutadans i periodistes lesionats en les càrregues policials -més d'un centenar-.

Això no obstant, ha advertit que entre els alumnes hi havia un grup reduït de manifestants que van actuar amb molta violència i ha assegurat que la seva agressivitat no es pot ni tolerar ni permetre.

En concret, ha recordat que aquesta minoria violenta no va dubtar a l'hora d'atacar als Mossos amb pals de banderes i llançant-los pedres, ampolles i cadires, posant en risc la seguretat dels agents i dels ciutadans que passaven per la zona.

En qualsevol cas, ha remarcat que els incidents del dia 18 són una "excepció" i que la pràctica totalitat de manifestacions que se celebren a Barcelona -unes 1.300 l'any passat- es duen a terme de forma pacífica i sense incidents.

"La bona línia dels Mossos no es pot posar en dubte per un cas aïllat", ha remarcat.

  HEMEROTECA
  LA SELECCIÓ DELS LECTORS
 L'ÚLTIM
 EL MÉS LLEGIT
 EL MÉS VOTAT
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  ADRECES I TELEFONS |  CORREUS ELECTRÒNICS     PUBLICITAT:  TARIFES  
regio7.cat és un producte de Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, excepte que es disposi d'autorització expressa de Regio7.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diari de Girona | Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya