EFE
L'objectiu és apropar la formació de tots els cossos de policia de Catalunya a tot el territori català i instruir al màxim nombre d'efectius possible responent a les necessitats concretes del territori. Aqueta és una iniciativa conjunta de l'ISPC i dels Serveis Territorials a l'Alt Pirineu i Aran del Departament d'interior, Relacions Institucionals i Participació. El curs proporcionarà als agents els coneixements i mètodes necessaris per actuar davant d'un accident de trànsit, tindrà una durada de 40 hores i finalitzarà el 28 d'abril.
El director dels Serveis Territorials del departament d'Interior a l'Alt Pirineu i Aran, Àngel Joval, acompanyat del sergent de la Policia Local de Rubí, Jaume Serra, ha inaugurat aquest dilluns al matí a la Seu d'Urgell (l'Alt Urgell) el primer curs de l' Institut de Seguretat Pública de Catalunya (ISPC) sobre formació policial que es fa fora de la seu central de l'ISPC, ubicada a Mollet del Vallès, en col·laboració amb els Serveis Territorials.
Aquesta iniciativa ha esta ideada perquè puguin tenir accés als cursos el màxim nombre d'efectius possibles, ja que, segons ha explicat Serra, les policies locals 'no compten amb massa personal' i per aquest motiu 'no els és fàcil desplaçar-se a l' Institut'. Per tant, han pensat que és més fàcil que es desplacin els professors al territori i així arribar a tothom.
El curs, destinat als policies locals de tot Catalunya, te per objectiu proporcionar els coneixements jurídics bàsics i les tècniques i els mètodes necessaris per actuar davant d'un accident de trànsit amb les màximes garanties d'eficàcia i eficiència, segons explica Serra. En aquest primer curs, on la majoria d'agents que hi participen són de la Seu d'Urgell, també se n'hi ha desplaçat algun de Masquefa, Torregrossa i Martorell, segons indica el sergent de la Policia Local de Rubí.
Aquest és un primer nivell d'especialització en investigació d'accidents. El programa del curs està organitzat en matèries com la intervenció i la investigació d'accidents de trànsit, la iniciació a la reconstrucció d'un accident de trànsit, l'assistència sanitària i el marc normatiu. Els professors són agents de la Policia Local, metges, enginyers mecànics i reconstructors d'accidents de trànsit i instructors de conducció.u00A0
Actualment l'ISPC està planificant l'organització i l'execució d'altres activitats de formació distribuïdes pel territori a través de la col·laboració i interlocució amb els serveis territorials del Departament d'Interior, Relacions Institucionals i Participació. Aquestes activitats aniran dirigides tan a policies locals com als membres del cos de Mossos d'Esquadra.