EFE BARCELONA
Una dona amb insuficiència renal crònica ha estat la primera persona del món que ha rebut un ronyó trasplantat per via laparoscòpica, segons que va informar ahir l'equip quirúrgic del servei d'urologia de la Fundació Puigvert, que va fer aquesta operació.
El director del servei d'urologia, Humberto Villavicencio, va fer pública ahir la intervenció, després de donar d'alta la pacient, que va quedar ingressada després de l'operació durant 14 dies i que va sortir de l'hospital "amb una funció renal normal".
L'operació va durar 230 minuts, segons que va explicar el coordinador de l'equip quirúrgic, Antonio Rosales, que va aconseguir col·locar el ronyó a la pacient "a través d'una petita incisió abdominal de set centímetres, quan l'habitual és tallar uns 20 centímetres". "El temps d'estada hospitalària ha estat més llarg perquè era la primera vegada, però d'ara endavant podrem escurçar els ingressos", va augurar Rosales.