EFE | MADRID
El nombre de joves que consumeixen alcohol a Espanya s'ha estabilitzat, però la tendència a agafar grans borratxeres els caps de setmana s'ha incrementat en sis punts respecte al 2006. També es manté el consum de tabac, però baixa el de cocaïna. Són dades que va destacar ahir la ministra de Sanitat i Política Social, Trinidad Jiménez, durant la presentació de l'Enquesta escolar sobre drogues 2008.
El 24% dels menors confessen que han protagonitzat una borratxera més de quatre dies l'últim mes, davant del 17,7% que ho declarava el 2006. En general, l'alcohol continua sent la substància més estesa entre els menors, de manera que el 58,5% revela que n'ha pres en els últims 30 dies. La ingesta es concentra els caps de setmana, on predominen els combinats i els cubates.
El tabac continua sent la segona droga de més consum entre els estudiants, i el cànnabis és la droga il·legal que es comença a prendre abans, en situar-se en els 14,6 anys, i és la més estesa entre els estudiants, ja que un de cada cinc reconeix que n'ha fumat en els últims 30 dies.