|
|
|
HEMEROTECA » |
|
EFE/BARCELONA La dona infectada amb el virus de la grip nova que està ingressada en estat greu a la Unitat de Cures Intensives (UCI) de l'Hospital de Bellvitge té 52 anys i pateix una pneumònia.
El departament de Salut de la Generalitat va informar ahir en un comunicat que la dona, que és obesa i té apnea del son, evoluciona favorablement dins de la gravetat.
Aquest és el segon cas greu que es detecta a Catalunya de la nova grip, AH1N1, des que se'n van confirmar els primers casos el 29 d'abril passat.
Des d'aleshores, s'han confirmat un total de 45 casos de persones afectades pel brot humà del virus d'aquesta grip, la majoria dels quals ha presentat un quadre clínic lleu, amb l'excepció del cas d'aquesta dona de 52 anys i del d'un home de 32 anys que fa una mica més d'una setmana que està ingressat a l'hospital Joan XXIII de Tarragona.
Els últims dies s'han identificat més dos nous brots en grups de viatgers, un en un grup de 27 joves de les Terres de l'Ebre, a Tarragona, que havien compartit estada a Mallorca, i un altre en un grup de 114 persones que van fer un viatge de final de carrera a la República Dominicana.
Del primer grup, s'han confirmat de moment 6 casos, tots lleus i que se segueixen als seus domicilis particulars, mentre que del segon, 14 joves, han estat contagiats per la grip nova, encara que tots els casos també són lleus.
Salut assegura que la situació actual de difusió del virus AH1N1 a Catalunya fa preveure que continuï l'aparició de nous casos de la malaltia, tant de manera aïllada com en forma de brots comunitaris en grups de persones
Salut ha informat també que l'aparició de casos més greus no significa que el virus s'estigui tornant més virulent, sinó que està augmentant la seva difusió a la comunitat.
Les mateixes fonts indiquen que els esforços se centren ara a mitigar els casos a mesura que es van presentant, a través del tractament precoç i la prevenció de possibles complicacions.
També recorden les autoritats sanitàries que en la fase actual de la pandèmia no és necessari adoptar mesures preventives indivi-duals, excepte mesures higièniques generals com rentar-se les mans, i que l'administració de tractaments antivirals no està indicada de forma general.
La vacuna, el desembre
La vacuna contra la grip A no estarà disponible a la Unió Europea fins al desembre, segons va admetre ahir la ministra de Sanitat, Trinidad Jiménez, des de Suècia, on va participar en una reunió informal de ministres del ram.
L'Organització Mundial de la Salut (OMS) i l'Agència Europea del Medicament (EMEA) van informar els ministres que tot i que la vacuna possiblement estarà llesta el mes d'octubre, l'autorització per distribuir-la es farà esperar fins al desembre. Els experts demanen temps per estudiar els grups de risc que cal vacunar. Els ministres tornaran a abordar les qüestions relatives a la vacunació al mes d'octubre.
Jiménez, que es va mostrar "optimista" sobre l'estratègia comuna de vacunacions al si de la UE, va assenyalar que els representants de les dues organitzacions "demanen temps per fer estudis clínics necessaris per determinar els grups de risc".
|
|
|
|
| LA SELECCIÓ DELS LECTORS | ||
L'ÚLTIM |
EL MÉS LLEGIT |
EL MÉS VOTAT |
| Conegui'ns: CONTACTI | CONEGUI'NS | ADRECES I TELEFONS | CORREUS ELECTRÒNICS | PUBLICITAT: TARIFES |
|
|
||||||||
|
|||||||||