Caixa Girona podria entrar en la fusió de les de Sabadell, Terrassa i Manlleu

Segons Enric Mata, Caixa Manresa ha quedat "definitivament" despenjada d'aquesta fusió

 
Enric Mata va parlar de la fusió de les caixes catalanes
Enric Mata va parlar de la fusió de les caixes catalanes 
 NOTÍCIES RELACIONADES

"SENSIBILITATS LOCALS"El director de Caixa Terrassa, Enric Mata, va assegurar que Caixa Girona podria estar interessada en la fusió amb Terrassa, Sabadell i Manlleu. Mata va afirmar que "el model ha interessat a les caixes per les seves sensibilitats locals importants, principalment en entitats que operen més a Catalunya"

EFE | BARCELONA
El director de Caixa Terrassa, Enric Mata, afirma que una quarta caixa catalana podria unir-se el mes de setembre al projecte de fusió que encapçalen Caixa Sabadell, Caixa Terrassa i Caixa Manlleu, en una entrevista al diari El País en la qual insinua que la mateixa podria ser Caixa Girona, tot i que no ho afirma obertament. Mata reconeix que algunes entitats s'han interessat a conèixer el projecte d'integració a mesura que el pla s'ha anat oficialitzant.
El primer executiu de Caixa Terrassa assegura que Caixa Manresa, que en un principi va participar en les negociacions de fusió, ha quedat definitivament despenjada del procés, encara que altres entitats, sense precisar exactament quines, sí que han mostrat un interès clar per unir-se al projecte.
"El nostre model ha interessat per les seves sensibilitats locals importants, principalment en entitats que operen més a Catalunya. El nostre missatge és que si altres entitats comparteixen el projecte amb els seus ritmes, calendari, enfocament i elements de base, no tindrem inconvenient a incorporar-los", explica Mata. En relació amb Caixa Girona, afirma: "només puc dir que hi ha hagut contactes amb interès per conèixer el nostre projecte a mesura que l'hem anat oficialitzant".
El directiu destaca, no obstant això, que el projecte a curt termini no és ampliable a cinc o sis entitats, encara que "seria possible" que el setembre s'acabés sumant una quarta entitat bancària.
"No estem pensant en un projecte de cinc, però podria ser un projecte de quatre. De manera immediata, no més de quatre", diu Mata, que afegeix que una altra cosa és que, un cop el projecte sigui en funcionament, després d'un o dos anys, n'entrin d'altres.
Per a Manlleu, Terrassa i Sabadell, destaca el directiu, el més important del procés no és tant guanyar dimensió, sinó "la coincidència de cultures, valors, actituds i tradicions". "I això ho tenim amb tres. Es pot aconseguir, però, de manera immediata amb alguna altra entitat", assegura.
Caixa Sabadell, Caixa Terrassa i Caixa Manlleu estudien sol·licitar uns 350 milions d'euros al Fons de Reestructuració d'Ordenació Bancària per finançar les despeses derivades d'aquest procés de reorganització. Els consells d'administració de les tres entitats ja han donat llum verda al projecte de fusió, que donarà lloc a la novena caixa d'estalvis espanyola per dipòsits administrats, amb un total de 25.500 milions d'euros, i la tercera de Catalunya, darrere de La Caixa i Caixa Catalunya.
La fusió comportarà el tancament d'unes 150 oficines, és a dir, prop del 20 per cent de les que actualment tenen les tres entitats, i una reducció de la plantilla d'unes 350 persones per mitjà de prejubilacions.

  HEMEROTECA
  LA SELECCIÓ DELS LECTORS
 L'ÚLTIM
 EL MÉS LLEGIT
 EL MÉS VOTAT
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  ADRECES I TELEFONS |  CORREUS ELECTRÒNICS     PUBLICITAT:  TARIFES  
regio7.cat és un producte de Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, excepte que es disposi d'autorització expressa de Regio7.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diari de Girona | Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya