EFE | PALMA DE MALLORCA
L'exregidor del Partit Popular a l'Ajuntament de Palma de Mallorca Javier Rodrigo de Santos ha estat condemnat a 13 anys i 6 mesos de presó per diversos delictes d'abusos sexuals a menors, i a 32 mesos de pagament de multa. La sentència de l'Audiència Provincial de Palma condemna De Santos per abusos sexuals i un delicte contra la salut pública, però l'absol del de corrupció de menors.
Aquesta sentència se suma a la feta pública el 24 de setembre d'aquest any, que condemna De Santos a dos anys de presó i quatre d'inhabilitació per haver pagat amb una targeta del consistori despeses en diversos clubs gais de Palma.
L'Audiència precisa que condemna l'exregidor a penes de set i cinc anys de presó per dos delictes d'abusos sexuals, en els quals concorre l'atenuant de drogoaddicció, així com a un altre "any i mig de presó i multa de 20 euros" per un delicte contra la salut, amb l'atenuant d'embriaguesa i drogoaddicció.
A més, ha estat condemnat per un delicte d'abusos sexuals segons l'article 181.1 del Codi Penal i l'intent d'un altre a una multa de 5.760 euros.
El tribunal li prohibeix que s'aproximi a menys de 500 metres dels menors i la seva família o que es posi en contacte amb qualsevol d'ells en un termini de tres anys després del compliment dels anys de presó.
Per altra banda, De Santos ha estat absolt d'un delicte de corrupció de menors.
Els fets pels quals ha estat condemnat l'exregidor fan referència a delictes d'abusos sexuals a partir del 2005 a tres germans (dos dels quals menors i un de 18 anys en el moment dels fets), amics dels fills de l'exregidor.