AGÈNCIES | MADRID
Ahir, dilluns, es van desactivar tots els números de targetes de prepagament que no s'havien identificat, d'acord amb la Llei de conservació de dades relatives a les comunicacions electròniques i a les xarxes públiques de comunicació.
El director de l'Agència Catalana de Consum, Jordi Anguera, creu que hi ha tants usuaris per identificar perquè les companyies han enviat molts SMS als seus usuaris sense identificar perquè ho fessin i "aquests, segurament farts, els han esborrat sense mirar-los pensant que eren publicitat".
En el cas de Catalunya, les targetes de prepagament per identificar poden ser entre 750.000 o 800.000, és a dir, vuit o nou milions d'euros de saldo. No obstant això, els usuaris disposaran d'un període de sis mesos més per registrar-se, tal com van acordar el govern i les principals companyies de telèfons mòbils que operen a Espanya -Telefònica, Vodafone i Orange.
Així, els usuaris a qui es va tallar la línia ahir, dilluns, rebran un avís de l'operadora cada vegada que intentin fer una trucada. En aquest missatge, se'ls advertirà que han de contactar amb la companyia per identificar-se.
La línia serà donada de baixa definitivament si després d'haver passat els sis mesos l'usuari encara no s'ha registrat.