EFE MADRID
La fiscalia Anticorrupció informarà demà el jutge de l'Audiència Nacional Baltasar Garzón en contra de la posada en llibertat dels exalts càrrecs de la Generalitat als governs de CiU Macià Alavedra i Lluís Prenafeta, sol·licitada per les seves defenses en l'anomenada operació Pretòria.
Fonts del ministeri públic van assenyalar que, segons la fiscalia, no han variat les circumstàncies que el 30 d'octubre van fer que el fiscal Luis Pastor sol·licités l'ingrés a la presó incondicional d'aquests dos imputats en la investigació d'una trama de corrupció urbanística establerta a Santa Coloma de Gramenet. Garzón va acordar la mesura i va imputar a Alavedra i Prenafeta els delictes d'associació il·lícita, blanqueig de capitals i tràfic d'influències.
Els seus advocats han recorregut l'ordre d'empresonament davant la Sala Penal de l'Audiència Nacional, alhora que han sol·licitat al jutge que acordi la seva llibertat en atenció a la seva avançada edat (Alavedra té 75 anys i Prenafeta 70) i al seu estat de salut.
Fonts jurídiques consultades a l'Audiència Nacional han confirmat que la fiscalia encara no ha presentat el seu informe a Garzón sobre aquesta petició i que previsiblement ho farà avui.