DDEG | TARRAGONA
El president d'ERC, Joan Puigcercós, va contestar ahir al recentment nomenat candidat d'ICV a les eleccions al Parlament, Joan Herrera, que "no es tracta de governar per governar" i va mostrar la seva voluntat de parlar primer de polítiques i de les condicions dels programes abans que de la reedició del tripartit. Herrera va apostar dissabte, durant el seu discurs després de ser elegit candidat d'ICV a president, per l'esmentada reedició i va defensar la utilitat que havia tingut per a Catalunya.
En declaracions als mitjans abans de clausurar l'Escola de Tardor d'ERC a Tarragona, el president de la formació va afirmar que és legítim que Herrera aposti per un tercer tripartit però va afegir que a ell li agradaria parlar primer "de les condicions dels programes i les idees". En aquest sentit, va criticar que ha vist "molt poques idees" amb vista al futur per part d'ICV i PSC. Puigcercós va recordar que els pactes dependran de la voluntat dels ciutadans i va afirmar que, quan arribi el moment, la decisió es prendrà segons les solucions que els partits estiguin disposats a aplicar i els sacrificis que estiguin disposats a fer. El líder d'ERC va instar Herrera a no parlar de pactes sinó de polítiques, i va afirmar que prioritzant els acords "es té la sensació de voler ser al Govern per ser-hi".
El dirigent republicà va fer referència també a la proposta del president de CiU, Artur Mas, d'eliminar l'impost de successions, recordant-li que el 2003, estant al Govern, Mas apostava per la rebaixa de l'impost, descartant-ne l'eliminació, i el va felicitar pel canvi d'opinió.
En un altre terme, Puigcercós va assegurar també ahir que a Catalunya fa falta una nova cultura territorial de les infraestructures i va situar com a principal prioritat potenciar el ferrocarril i centrar-hi les inversions en infraestructures dels pròxims anys. Puigcercós va afirmar que "aquest país no pot viure només de l'obra pública i la construcció", i va indicar que fa falta "inversió i paciència" per anar cap a un altre model d'economia.