Cas Haidar

Moncloa reitera que les gestions ha de fer-les l´Executiu

El Govern aprova la resposta de la Casa del Rei a Cayo Lara sobre l'actuació del monarca

 

EFE El Govern va conèixer i va aprovar la resposta que la Casa del Rei va donar al coordinador general d'IU, Cayo Lara, sobre la possible mediació del Rei en la situació de l'activista sahrauí Aminatu Haidar i reitera que les gestions per solucionar aquest cas li corresponen a l'Executiu .

Així ho han assegurat fonts del Govern després de confirmar la Casa del Rei que el cap d'aquesta institució, Alberto Aza, va remetre a Lara una missiva en resposta a una altra anterior en la qual aquest li demanava que intervingués en el cas de Haidar.

La carta de Zarzuela explicava que el Rei "sempre ha mostrat al Govern la seva disposició per realitzar les gestions necessàries", però que l'Executiu "considera que no és el moment oportú per a la realització de gestions complementàries per part de Sa Majestat".

Les fonts del Govern han subratllat que no han canviat gens les coses des que el cap de l'Executiu, José Luis Rodríguez Zapatero, expliqués que és al seu Gabinet, i, en concret, al ministre d'Afers Exteriors, Miguel Ángel Moratinos, a qui li corresponen les gestions diplomàtiques necessàries per solucionar la situació de Haidar.

No obstant això, han assegurat que el Rei ha estat, està i estarà informat de totes aquestes gestions pel mateix Zapatero tant en els despatxos habituals com en d'altres contactes.

El Govern assegura que no hi ha cap problema amb Zarzuela pel contingut d'aquesta resposta a Esquerra Unida perquè, de fet, segons les fonts citades, era conegut pel president del Govern i comptava amb la seva aprovació.

  HEMEROTECA
  LA SELECCIÓ DELS LECTORS
 L'ÚLTIM
 EL MÉS LLEGIT
 EL MÉS VOTAT
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  ADRECES I TELEFONS |  CORREUS ELECTRÒNICS     PUBLICITAT:  TARIFES  
regio7.cat és un producte de Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, excepte que es disposi d'autorització expressa de Regio7.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diari de Girona | Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya