Al Magrib Islàmic

Avui es compleix l´ultimàtum per executar l´ostatge francès

Al-Qaida va amenaçar de matar a Pierre Camatte si els governs de França i de Mali no concretaven l'alliberament de quatre presos islamistes

 01:10  

EP L'ultimàtum que va donar Al-Qaida al Magrib Islàmic (AQMI), que va amenaçar amb executar l'ostatge francès Pierre Camatte si els governs de França i Mali no concreten l'alliberament de quatre presos islamistes detinguts al país africà, expira avui diumenge 31 de gener.

El Govern de Mali no ha mostrat cap signe de que s´hagi de cedir al xantatge dels terroristes, segons va publicar aquest dijous el diari malià '22 Setembre '.

Les condicions per l'alliberament del francès, que va ser segrestat el passat 25 de novembre a Mali per AQMI, el mateix grup que ha reclamat la responsabilitat del segrest dels tres cooperants catalans a Mauritània, van ser anunciades el passat 11 de gener en un comunicat difós per pàgines web islamistes.

En el comunicat va comparar la situació de Camatte amb l'execució el 31 de maig de l'any passat del britànic Edwen Dyer. "Instem al poble francès i a la família del segrestat que pressionin al Govern de (Nicolas) Sarkozy per a que no cometi l'estupidesa que va cometre (el primer ministre britànic) Gordon Brown en contra del seu ciutadà". Dyer va ser segrestat a Níger fa gairebé un any i va morir després que vencés l'últim termini donat per AQMI perquè Londres complís les seves demandes.

La xarxa d'Al-Qaida al Magrib va reivindicar a principis de desembre el segrest de Camatte en el mateix comunicat en què es va atribuir el rapte dels cooperants Albert Vilalta, Roque Pascual i Alícia Gámez. La gravació en la que AQMI va llançar la reivindicació ja anticipava que França i Espanya serien informades "de les legítimes demandes dels mujahidins", encara que no informava la data en la que es divulgarien aquestes reclamacions.

  HEMEROTECA
  LA SELECCIÓ DELS LECTORS
 L'ÚLTIM
 EL MÉS LLEGIT
 EL MÉS VOTAT
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  ADRECES I TELEFONS |  CORREUS ELECTRÒNICS     PUBLICITAT:  TARIFES  
regio7.cat és un producte de Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, excepte que es disposi d'autorització expressa de Regio7.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diari de Girona | Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya