Timoixenko nega la derrota i pensa impugnar les eleccions a Ucraïna

"Anit es va prendre la decisió d'impugnar els resultats per col·legis", va declarar la número dos del Bloc de Yulia Timoshenko

 01:26  
Iúlia Timoixenko
Iúlia Timoixenko ZURAB KURTSKIDZE/EFE

EFEKIEV La primera ministra, Iúlia Timoixenko, no es rendeix: la seva formació va anunciar ahir que impugnarà en els tribunals els resultats de la segona ronda de les eleccions presidencials ucraïneses, que, segons dades preliminars, van donar la victòria al seu rival, el capdavanter opositor Víktor Ianukóvitx.

"Anit es va prendre la decisió d'impugnar els resultats per col·legis, després exigir un recompte per circumscripcions i si els tribunals ens donen la raó, qüestionarem els resultats generals de les eleccions", va declarar la número dos del Bloc de Yulia Timoshenko (BYT), la diputada Elena Shústik.

La legisladora, en unes declaracions citades per l'agència UNIAN, va assegurar que hi ha resultats de molts col·legis electorals que poden ser impugnats, perquè hi ha proves de les irregularitats. A més, Shústik va assenyalar que el 5,6 % dels votants va emetre el seu sufragi en el seu propi domicili sense comptar amb els certificats mèdics respectius, situació que es va observar a l'orient del país, el feu electoral de Yanukóvich. No obstant això, la diputada va admetre que la revisió dels resultats en algunes circumscripcions no necessàriament significarà la repetició de la segona volta de les eleccions presidencials.

Fins ara, Timoixenko no ha comentat en públic els resultats de les eleccions del diumenge, però només tancar-se els col·legis electorals, quan els sondejos a peu d'urna van donar com a guanyador Ianukóvitx, va fer una crida als seus partidaris a lluitar per cada vot. "Cal defensar cada protocol, cada acta, cada vot, perquè un vot pot decidir la destinació del país", va dir la nit del diumenge la primera ministra, que abans-d'ahir va ajornar, i després va cancel·lar, una roda de premsa.

El cap de la seva campanya, Alexander Turtxínov, va declarar que les eleccions de diumenge van ser "unes de les més brutes" i que no es va poder evitar que hi hagués "falsificacions importants".

  HEMEROTECA
  LA SELECCIÓ DELS LECTORS
 L'ÚLTIM
 EL MÉS LLEGIT
 EL MÉS VOTAT
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  ADRECES I TELEFONS |  CORREUS ELECTRÒNICS     PUBLICITAT:  TARIFES  
regio7.cat és un producte de Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, excepte que es disposi d'autorització expressa de Regio7.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diari de Girona | Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya