AGÈNCIES.
El turisme de "sol i platja 'serà el més afectat pel canvi climàtic a l´Estat, segons l'estudi' Canvi climàtic i turisme: realitat i ficció 'presentat avui pels professors de la Universitat de València Fernando Sapiña i Eduardo Fayos-Solà.
En aquest sentit, Sapiña adverteix que el canvi climàtic afectarà al turisme de platja espanyol si no es prenen mesures al respecte, ja que "si augmenta la freqüència de les onades de calor, els estrangers podran optar per destinacions en zones de latituds més altes".
Així mateix, insisteix que "el turisme de platja depèn que les persones es sentin confortables" i, pel fet que la 'temperatura de confort' està ja molt propera a la que normalment es dóna a les platges espanyoles, els turistes podrien optar per altres destinacions on gaudeixin de platges "sense aquestes temperatures tan aclaparadores".
A més, assenyala que les conseqüències negatives es preveuen per tota la zona mediterrània amb una sèrie d´"impactes comuns" com són: l'augment de les temperatures mitjanes, l'increment del nombre d'incendis forestals i una reducció dels recursos d'aigua.