EFE
La Direcció General de Trànsit (DGT) preveu que es produeixin 4,6 milions de desplaçaments durant l'operació especial amb motiu del pont de Sant Josep, que arrenca dijous, a les 15:00 hores i acabarà a les dotze de la nit del proper diumenge 21 de març.
La DGT espera el major moviment de vehicles en aquelles comunitats autònomes en les que el divendres 19 és festiu: Madrid, Castilla la Mancha,País Valencià, Extremadura, Galícia, Múrcia, Navarra, La Rioja i el País Basc.
Degut aquesta festivitat s´espera gran afluència a les pistes d´esquí catalanes així com a València en motiu de les Falles.
Trànsit ha establert un dispositiu que té 9.800 agents de l'Agrupació de Trànsit de la Guàrdia Civil, més de 600 funcionaris i personal tècnic dels centres de gestió de trànsit, empreses de conservació de carreteres, així com personal dels serveis d'emergència tant sanitaris com bombers.
A més dels mitjans humans, la DGT compta amb 1.332 càmeres de televisió, 2.165 estacions de presa de dades, més de 1.937 panells de missatges variables instal·lats a les carreteres i 18 helicòpters que actuaran en missions de vigilància des de Madrid, València, Màlaga, Sevilla, Saragossa, Valladolid i A Coruña.