EFEBARCELONA
El President català, José Montilla, ahir va parlar per telèfon amb el president del govern, José Luis Rodríguez Zapatero, amb qui va acordar aplicar als afectats pel temporal de neu a Catalunya les ajudes previstes per la llei de catàstrofes naturals.
La llei de mesures urgents per pal·liar els danys produïts pels incendis forestals i altres catàstrofes naturals ocorreguts a diverses comunitats autònomes preveu ajudes directes, beneficis fiscals, laborals, crèdits preferencials i un compromís d'inversió de les administracions, que s'haurà de concretar, en la recuperació de les zones afectades per les catàstrofes.
Aquesta nova normativa estatal permet una millora en els beneficis fiscals per a les persones, les explotacions i les activitats agràries afectades.
L'executiu català ahir va acordar sol·licitar al govern central que aprovi un reial decret que permeti a Catalunya acollir-se a aquesta llei.